۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۷۵۴

آیین عزاداری شام غریبان اباعبدالله الحسین در بلگراد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با برپایی آیین سوگواری و عزاداری سالار کربلا و اصحاب با وفای ایشان با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بلگراد برگزار شد.
بلگراد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که شامگاه پنجشنبه در حسینیه اقامتگاه سفیر ایران در بلگراد برپا شد، جمع زیادی از شیعیان ایرانی مقیم بلگراد، شیعیان صربستانی، دیگر شیعیان مقیم بلگراد، اعضای سفارت، رایزنی فرهنگی، وابسته نظامی و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران در صربستان به سوگ سالار شهیدان نشستند.

 

در این آیین روحانی، عزاداران حسینی با قرائت زیارت عاشورا، مرثیه خوانی و ذکر مصیبت مداحان اهل بیت(ع) در سوگ و ماتم سرور و سالار شهیدان کربلا و یارانش به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

 

حجت الاسلام حسین دهنوی مبلغ اعزامی از سوی مرکز تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به دعوت رایزنی فرهنگی کشورمان در بلگراد به صربستان آمده است، در سخنانی به بیان حادثه تاریخی عاشورا و ریشه های واقعه جانسوز کربلا پرداخت.

 

آیین عاشورای حسینی در طول 11 شب گذشته با همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در حسینیه اقامتگاه سفیر ایران اسلامی در صربستان برگزار و عاشقان و شیفتگان ابا عبدالله الحسین (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند. /982/ب102/د

منبع: جمهوری اسلامی

ارسال نظرات