۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۸۹۴۷۹
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان:

محرم و صفر پشت دشمن را می لرزاند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با بیان این که محرم و صفر پشت دشمن را می لرزاند، گفت: محرم و صفر سبب رسوایی دشمنان می شود.
لبيك يا خامنه اي لبيك يا حسين است

حجت الاسلام فضل الله نجفی، معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که روحانیان باید برای جذب فکری قشر جوان تلاش کنند، بیان داشت: اخلاق گرایی و طرح مسائل اسلام شناسانه در منبرها  از ضرورت های عزاداری در ماه محرم است.

وی با بیان این که عزادار امام حسین(ع) باید نمونه یک شخص اخلاق مدار در جامعه باشد، افزود:  خلأ توجه به اصول اخلاقی و اجتماعی در عزاداری ها موجب تحریف این حماسه بزرگ و ورود آسیب های گوناگون به آن می شود.

حجت الاسلام نجفی در ادامه تصریح کرد: روحانیان در عزاداری های محرم و صفر با تبیین درست اهداف قیام امام حسین(ع) می توانند محبت به اهل بیت را در قلب های مردم بیشتر کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان دامن زدن به بدعت و خرافه را سبب آسیب رسیدن جدی به عزاداری های امام حسین(ع) دانست  و ادامه داد: باید از کارهای خلاف شرع همچون قمه زنی پرهیز شود و مسائل حلال و حرام نیز در عزاداری ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی  با بیان این که روحانیان باید مردم جامعه به ویژه جوانان را در ایام محرم و صفر به دین جذب کنند، گفت: این افراد باید بتواند مسائل تبلیغی را به زبان روز بیان کند.

حجت الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: نقش روحانیان در پرداختن به آسیب های اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی، تبیین جایگاه معنویت و نقش آن در جلوگیری از آسیب ها می تواند در گسترش طهارت و پاکی جامعه اثرگذار باشد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقش مهم محرم و صفر در رسوایی دشمنان دین گفت: محرم و صفر پشت دشمن را می لرزاند و سبب خنثی شدن توطئه های آنها می شود./9451/ت302/غ

ارسال نظرات