۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۸۹۴۳۲
نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر:

عطش نسبت به مسائل دینی نشانه آشکار بندگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر با اشاره به تأثیر حب دنیا بر اعمال و رفتار انسان گفت: یکی از مهمترین نشانه های ارتباط انسان با خداوند متعال عطش او نسبت به مسائل دینی است البته عجب و تکبر نسبت به اعمال و عبادات اگر در انسان به وجود بیاید انسان را از قدم گذاشتن در راه سلوک باز می دارد.
حجت الاسلام علي سرلک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی سرلک نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی هیئت فداییان حسین(ع) در معراج الشهدای اصفهان گفت: رسیدن به حقیقت عبودیت و بندگی نیازمند جهاد با نفس است، گاهی میل ها و هوس های ما به قدری برای ما جلوه می کند که ما را فریب می دهد.
وی در ادامه افزود: وقتی ما فریب هوس ها و امیال خود را می خوریم گمان می گنیم قدم در راه رسیدن به خداوند می گذاریم در حالی که همین دنیا طلبی و جاذبه های دنیاست که ما را از راه رسیدن به خداوند متعال دور می کند و به همین دلیل است که انسان باید از حب دنیا و جلوه های فریبنده آن دوری کند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر خاطرنشان کرد: ترک محرمات و انجام واجبات یکی از راه های رسیدن به خدا است، زیرا معاصی و گناهان را وصال به حقیقت بندگی را سد می کنند و در واقع گناه کردن نشان از آن دارد که شخص گناهکار امام حسین(ع) را به قلب خویش راه نداده است و محبت او نسبت به امام در حد زبانی است.
حجت الاسلام سرلک التزام به شریعت را نشان دهنده عزم شخص برای رسیدن به خداوند عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین نشانه های ارتباط انسان با خداوند متعال عطش او نسبت به مسائل دینی است البته عجب و تکبر نسبت به اعمال و عبادات اگر در انسان به وجود بیاید انسان را از قدم گذاشتن در راه سلوک باز می دارد.
وی حوادث و مصائب و بلایا را از اسباب قرب به خداوند برشمرد و تصریح کرد: حادثه ها و اتفاقات یکی از مسببات رسیدن ما به خداوند است، افرادی که وقتی دچار مشکلات و مصیبت‌ها می شوند به یاد خدا می افتند و در دیگر مواقع از خداوند غافل هستند در واقع منافع و مقاصد خود را انتخاب کرده اند و خود را بر خدا و اهل بیت(ع) مقدم می دانند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر غرق شدن در مشکلات و مصائب را مانع از توجه به هدف این مشکلات ذکر کرد و گفت: محبت دنیا یکی از مهم‌ترین عواملی است که انسان را از خداوند دور می کند و همین حب دنیا باعث شد تا کوفیان در برابر امام حسین بایستند و در دوران ما نیز مسائلی همچون فتنه 88 ناشی از حب ریاست و قدرت طلبی عده ای دنیا پرست بود که حاضر به اطاعت از قانون و احترام گذاشتن به رأی مردم نبودند.
وی بدترین گناه را گناهی دانست که توجیه شود و اظهار داشت: توجیه کردن گناه نشان از تسلط شیطان بر شخص دارد و مانع توبه کردن و قرار گرفتن در راه رسیدن به خدا می شود و انسان را آلوده به رذائل اخلاقی می کند که همین رذائل اخلاقی انسان را از حقیقت دور می کند و از رسیدن به حق باز می دارد.

حجت الاسلام سرلک در ادامه ابراز تصریح کرد: اگر از کنار رذائل اخلاقی به سادگی عبور کنیم ولی خدا تنها می ماند، همان گونه که دشمنان کور دل با خیال این که مردم ما غرق در رذائل اخلاقی هستند فکر می کردند که مردم ولایت مدار ما نائب امام زمان(ع) و ولی خود را تنها می گذارند؛ اما مردم با اتکا به تجربه واقعه کربلا و 8 سال دفاع مقدس همواره حامی، پشتیبان و پیرو ولی خود هستند و اسیر دست فتنه‌ها نخواهند شد./939/پ202/س

ارسال نظرات