۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۸۹۲۵۸
آیت الله حکیم:

برخی کشورهای منطقه آشکارا از تروریست‎ها حمایت می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با تأکید بر اینکه کشتار شیعیان در برهه کنونی بی‎سابقه بوده است، گفت: برخی کشورهای منطقه به صورت علنی و به بهانه‎های سیاسی به حمایت از تروریست‎ها می‎پردازند.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف، امروز در دیدار با نیکولای ملادینف، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق بر لزوم محکومیت جهانی کشتار شیعیان در سراسر جهان تأکید کرد.

 

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار که در دفتر وی برگزار شد، گفت: رسوا ساختن و محکومیت بین المللی حمله خونین و برنامه ریزی شده علیه پیروان اهل بیت(ع) در سراسر جهان به ویژه عراق ضروری است.

 

وی افزود: حملات کنونی و کشتار شیعیان بی سابقه بوده و از سوی برخی کشورهای منطقه به شدت مورد حمایت قرار می گیرد.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: این کشورها به صورت آشکارا و به وسیله رسانه های عمومی به حمایت از تروریست ها پرداخته و ابزارهای مختلف قتل را به بهانه سیاسی در اختیار آنان قرار می دهند. صدور فتواهای تکفیری نیز در چارچوب این نقشه صورت می گیرد.

 

حضرت آیت الله حکیم دخالت فوری سازمان ملل را خواستار شد و تصریح کرد: سازمان ملل باید وظیفه خود را در قبال جلوگیری از این جنایت ها که مصداق کامل و واقعی کشتار جمعی و جنایت علیه بشریت است را ایفا کند.

 

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز تأکید کرد که این مسأله را به دبیرکل سازمان ملل منتقل خواهد کرد تا در شورای امنیت مطرح شود./980/ب902/د

ارسال نظرات