۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۸۸۹۴۸
سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

از مسؤولان نظام در مسیر پیگیری فرمایشات رهبری حمایت می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ در بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور به‌مناسبت یوم الله 13 آبان، ضمن درخواست از مسؤولان کشور برای به خرج دادن نهایت دقت و تیزهوشی در عرصه‌های بین‌المللی و دیپلماسی، تأکید شده است: به مسئولین نظام هم اعلان می‌کنیم در مسیر پیمودن رهنمودها و فرمایشات ولی فقیه زمان از حمایت همه این ملت برخوردار خواهند بود.
سازمان بسيج طلاب و روحانيون کشور

به گزارش خبرگزاری رسا، در بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور به‌مناسبت یوم الله 13 آبان، ضمن درخواست از مسؤولان کشور برای به خرج دادن نهایت دقت و تیزهوشی در عرصه‌های بین‌المللی و دیپلماسی، تأکید شده است: به مسئولین نظام هم اعلان می‌کنیم در مسیر پیمودن رهنمودها و فرمایشات ولی فقیه زمان از حمایت همه این ملت برخوردار خواهند بود.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی
سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی مقطع حساس و پر خاطره است.
تبعید حضرت امام خمینی (ره) در 13 آبان 1343 به ترکیه
علت این تبعید چه بود؟ لایحه کاپیتولاسیون در مجلس به تصویب می رسد، امام می خروشد و خطاب به همه ملت ایران به خصوص مراجع و علماء می فرماید:«اینها عزت ما را سرکوب کردند،عظمت ایران از بین رفت و به ملت ایران هتک حرمت کردند».

روشنگری امام در جامعه سبب شد اقشار مختلف مردم عکس العمل نشان دهند و اعتراضات در تمام کشور نسبت به این خیانت شاه به مملکت و ملت ایران بالا بگیرد، حکومت شاه برای آرام کردن امام و سکوت مردم مجبور می شود دستور دهد به مأموران نظامی و مزدوران ساواک شبانه به منزل امام درودیوار حمله کنند، امام را دستگیروپس از انتقال به تهران با هواپیمای نظامی به ترکیه تبعید نمایند. این خبرکه به مردم وفادار و متدین ایران می رسد به اعتراضاتشان نسبت به شاه افزوده می شود، شهرهای قم ، مشهد و  تهران به حال تعطیل در می آید.

 حوزه های علمیه یکپارچه در حمایت از امام حرکت می کنند، در بسیاری از شهرها تظاهرات مردمی انجام می گیرد،حکومت شاه برای جلوگیری از این حرکت مردمی تعدادی از سخنرانان و وعاظ را دستگیر و زندانی می کند و فرزند برومند امام شهید حاج آقای مصطفی را دستگیر و به ترکیه تبعید می نماید.
13
آبان 1343 روز حفظ عزت و عظمت اسلام و ملت ایران در مقابله با طرح امریکایی کاپیتولاسیون عنوان پیدا می کند،13 آبان 57، 14 سال پس از تبعید امام به ترکیه صدها دانش آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خیابان های اطراف با شعار درود بر خمینی – مرگ برشاه پایه های حکومت را به لرزه در آورده و با گلوله های مأموران شاه به خاک و خون غلطیدند.

این دانش آموزان به چه گناهی کشته شدند؟ دانش آموزان و دانشجویان همچون سایر اقشار ملت در اطاعت ازفرمایشات امام خمینی (ره) که همه را دعوت به مبارزه بی امان با رژیم امریکایی شاه می نمود، سر از پا نمی شناختند و نجات اسلام را در پیروی کامل از دستورات امام خمینی (ره) می دانستند.

اینها در دانشگاه تهران جمع شدند تا یکبار دیگر به جهانیان اعلان کنند که در حمایت از رهبرشان در همه میدان ها حاضرند.همه ی فضای دانشگاه و خیابان های اطراف را این شعارها پرنمود درود برخمینی – مرگ برشاه – مرگ بر امریکا، مأموران شاه پس از شلیک گاز اشک آور وقتی استقامت و ایستادگی و خروش دانش آموزان و دانشجویان و گروه های مختلف را می بینند به سوی آنان تیراندازی نموده و بیش از 56 نفر را می کشندو تعداد زیادی زخمی برجای می گذارند، یاد آن شهداء را در سیزده آبان سال 92 گرامی می داریم. و به آنان که در مسیرحق ایستادند و فریاد  الله اکبر – خمینی رهبر – مرگ برشاه  و مرگ بر امریکا و مرگ برگ اسرائیل سردارند و جان فدا نمودند و زیر بار ظلم و ستم نرفتند، درود و سلام می فرستیم.
13
آبان 58 چه حادثه ای اتفاق افتاد؟ (تسخیر لانه جاسوسی امریکا)

        چرا دانشجویان مسلمان سفارت امریکا را به تصرف خود درآوردند؟
با پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر توطئه ها باریدن گرفت ، شیطان بزرگ با دخالت های آشکار وپنهان همچنان سعی در ایجاد جریان های انحرافی در نهضت داشت. تا اینکه بذر رهنمودهای باغبان پیر و هوشیار نهضت در ضمیر پاک فرزندان دلیر امت جوانه زد و در 13 آبان 58 به شکوفه نشست.
گروهی از پاک ترین وآگاه ترین فرزندان امام با رهنمود رهبرشان، اسماعیل وار با عزم شهادت ابراهیم گونه تبررا نه به نشانه که به بت اعظم کوبیدند، دانشجویان پیرو خط امام شیشه عمر امریکا را به سنگ اراده الهی کوبیده و لانه جاسوسی امریکا را به تصرف خود در آوردند و حماسه عظیمی خلق نمودند که امام شجاع و سازش ناپذیر این حادثه را به حق ، انقلاب دوم ، انقلاب بزرگتراز انقلاب اول می نامند و فریاد برمی آورند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و جوان ها  مطمئن  باشندکه امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حضرت امام خمینی با پناه دادن امریکا به شاه سرفصل جدیدی را از حمله به امریکا شروع می کند و خطاب به دانش آموزان ، دانشجویان وطلاب علوم دینی می فرمایند:«بر دانش آموزان ، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با قدرت تمام حملات خود را علیه امریکا و اسرائیل گسترش داده و امریکا را وادار به استرداد این شاه مخلوع جنایتکار نماید. دانشجویان مسلمان با درک فرمایش امام خمینی (ره) و توجه به این نکته که امام فرموده بودند:«همه گرفتاری که ما داریم از دست امریکا داریم.» به عنوان لبیک به این فرمایش ایشان و وادارکردن امریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران تصمیم به اشغال سفارت امریکا گرفتند. و این فتح بزرگ را انجام دادند.

در اولین ساعات پخش این خبر بسیاری از مردم باشور و اشتیاق مقابل جاسوسخانه تجمع کرده و بادقت این جریان را تعقیب نمودند. امام (ره) حرکت دانشجویان را تایید کردند و کلام بلندی فرمودند:که در ایران انقلاب است. انقلابی بزرگتر از انقلاب اول و پس از آنکه احتمال حمله امریکا برای رهایی گروگانها مطرح شد، امام فرمودند:« امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».
این کلام امام خمینی (ره) که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند در طول 34 سال گذشته این ملت شجاع ایران اسلامی و ملت های مظلوم دنیا شاهد آن بوده و خواهند بود.

جنایات امریکا از حافظه ملت عزیز ایران اسلامی پاک نمی شود، پناه دادن به شاه مخلوع، بلوکه کردن دارایی مردم ایران، حمایت قاطع صدام برای حمله به ایران اسلامی، حمایت کامل از جریانات ضد انقلاب و تامین امکانات آنان ، شراکت در حوادث تلخ 7 تیر و شهادت شهید بهشتی  و 72 تن از بهترین های این نظام ،حادثه 8 شهریور و شهادت رجایی و باهنر و خلاصه حمله مستقیم ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری و کشته شدن تعدادی از افراد بی گناه وقرار دادن انواع محاصره ها ، نظامی ، اقتصادی ، سیاسی و ...

آیا می شود با این همه جنایاتی که امریکا بر علیه ملت ایران انجام داده به وعده ها ،گفتار و علائم امیدوار باشیم.
إنشاءَ الله در 13 آبان سال 92 ملت وفادار و انقلابی ایران اسلامی یک بار دیگر در میدان نبرد با امریکا حضور پیدا می کند و ضمن حمایت از مسئولین کشور فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سرمی دهند و به فرمایش حضرت امام که فرمودند: «ملت ایران در مقابل امریکا ایستاده و به امید خداوند پیروز است.» جامعه عمل خواهد پوشید.ملت را هش را پیدا کرده و بدون خوف از ابرقدرت ها آن راه  را  ادامه  می دهد و هرچه فریاد دارند برسرامریکا بکشید، طلاب و روحانیون همانند همه اقشار ملت در این راهپیمایی حضور خواهند یافت و مثل همیشه تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) رهبرکبیر انقلاب و بیعت مجدد با رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)خواهند داشت.

به مسئولین نظام هم اعلان می کنیم در مسیر پیمودن رهنمودها و فرمایشات ولی فقیه زمان از حمایت همه این ملت برخوردار خواهند بود و نهایت دقت و تیزهوشی را مثل همیشه در تمامی صحنه های بین المللی و دیپلماسی به عنوان نماینده شجاع این ملت و نظام اسلامی از خود نشان دهند./956/د102/ج

ارسال نظرات