۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۸۸۹۰۳
امام جمعه قطیف عربستان:

نهضت امام حسین فریادی علیه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان از مردم خواست که برای احیای محرم تلاش کنند و بیان داشت: سخنرانان ایام محرم به مصالح امت اسلامی توجه کنند.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در مسجد امام رضا (ع) این شهر به ضرورت‎ توجه هر چه بیشتر به ایام محرم و برگزاری مراسمات پرشکوه پرداخت و گفت: شیعیان سراسر جهان باید ایام محرم را به وسیله سخنرانی و برپایی مراسم احیا کنند.


وی افزود: سخنرانی و موعظه اثر به سزایی در ترویج فرهنگ و نهضیت حسینی و همچنین مبارزه با عقاید خلاف و غیر واقع دارد.


این عالم عربستانی بیان داشت: سخنرانی‎های ایام محرم باید بر اساس احترام و ترویج روحیه تعاون و همکاری باشد. سخنرانی‎ها نباید موجب ایجاد تفرقه در بین مجامع شود.


وی داشتن عقاید و آرا‎ی متفاوت در یک جامعه را مسأله عادی دانست و اظهارداشت: هر کس حق دارد که دیدگاهی در مورد مسائل پیرامون خود داشته باشد و آن را ابراز کند ولی این حق نباید موجب اتهام و تخریب دیگران شود.


حجت الاسلام حسن صفار از سخنرانان ایام محرم خواست که به مصالح امت اسلامی توجه کنند و از طریق منابر خود راه نجات از فتنه و نفاق را به ملت‎ها نشان دهند.


وی تصریح کرد: همه شیعیان باید در مراسم ایام محرم شرکت کرده و با همه توان برای زنده نگه داشتن یاد عاشورا تلاش کنند.


امام جمعه قطیف عربستان از شبکه‎های تلویزیونی شیعه خاص خواست با پخش برنامه‎های مناسب در نشر و زنده نگه داشتن نام امام حسین (ع) سهیم باشند.


وی نهضت امام حسین (ع) را فریادی علیه استکبار جهانی خواند و گفت: سیاستی که اموی‎ها برای اداره اسلام در نظر گرفته بودند سیاسیتی ظالمانه، ناعادلانه، مستبدانه، مخالف آزادی، کرامت و انسانیت بود لذا سید شهدا (ع) با قیام خونینی که داشتن آنان را رسوا ساخت./994/ب902/د

ارسال نظرات