۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۸۳۲
به‌همت مؤسسه ایمان ماندگار؛

کتاب «مقتل الحسین» به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ کتاب مقتل الحسین علیه السلام برگرفته از کتاب معالم المدرستین، تألیف علامه سید‌ مرتضی عسکری به همراه مقدمه‌ای به قلم استاد حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان و به‌همت مؤسسه ایمان ماندگار راهی بازار نشر شد.
کتاب مقتل الحسين عليه السلام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب مقتل الحسین علیه السلام برگرفته از کتاب معالم المدرستین، تألیف علامه سید‌ مرتضی عسکری به همراه مقدمه‌ای به قلم استاد حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان به چاپ رسید.

 

براساس این گزارش، در این کتاب که از سوی مؤسسه ایمان ماندگار به چاپ رسیده، به نقل و بررسی حوادث منجر به حادثه‌ عاشورا از لحظه‌ مرگ معاویه و جانشینی یزید بن معاویه پرداخته شده است.

 

این گزارش می‌افزاید: ماجرای عدم بیعت امام، دعوت مردم کوفه، پیمان‌شکنی آنان، ماجرای حر بن یزید ریاحی، حوادث شب عاشورا و ظهر عاشورا و سرانجام حرکت پیامبرگونه‌ امام سجاد و حضرت زینب علیهما السلام پس از حادثه‌ ظهر عاشورا از دیگر مطالب مقتل‌الحسین علیه السلام است.

 

همچنین در این کتاب که به سبک نگارشی سایر مقاتل به رشته‌ تحریر درآمده است، علاوه بر کثرت استناد به کتب دست اول تاریخی، از منابع و کتب اهل سنت استفاده شده است و به جهت اینکه مرحوم علامه‌ عسکری (رضوان الله علیه) مورخی برجسته و متخصص در زمینه‌ تاریخ اسلام بوده‌اند، مقتل‌الحسین علیه السلام با نگاه خاص و دقیقی نوشته شده است، حتی چگونگی ذکر ترتیب حوادث نیز آگاهانه و با نگاهی محققانه صورت گرفته است.

 

لازم به ذکر است در کتاب مقتل‌الحسین علیه السلام، مؤلف گاهی در لا‌به‌لای نقل حوادث، با عبارت «مؤلف گوید...»، به بیان نکاتی دقیق و تذکراتی محققانه پرداخته است.

 

گفتنی است علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به پایگاه الکترونیکی مؤسسه ایمان ماندگار مراجعه کنند./956/ن601/ق

ارسال نظرات