۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۶۶۱
شیخ عیسی قاسم:

اخراج نماینده آیت الله سیستانی غیرقانونی و مغایر مصالح ملت است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، اخراج نماینده آیت الله سیستانی از این کشور را غیرقانونی، غیراخلاقی و مغایر مصالح ملت و کشور توصیف کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد به بررسی عوامل قیام ملت علیه آل خلیفه پرداخت و گفت: وضع نابسامان سیاسی، اقتصادی، اداری و خدماتی و ادامه تبعیض، به حاشیه راندن مردم، فتنه انگیزی و درگیر ساختن کشور در طوفان های ویرانگر از عوامل قیام ملت بحرین بود.

 

وی افزود: متاسفانه وضعیت از گذشته نیر بدتر شده و بحران ها در این کشور در حال افزایش است.

 

آیت الله عیسی قاسم بر لزوم ادامه انقلاب تأکید کرد و اظهار داشت: تا هنگامی که قیام اصلاح طلبانه ملت بحرین با مخالفت نظام مواجه می شود این انقلاب باید ادامه یابد، بی توجهی نظام به خواسته های مردم سبب تحکیم روحیه انقلابی می شود.

 

رهبر شیعیان بحرین فشار آل خلیفه بر اخراج نماینده آیت الله سیستانی را محکوم کرد و ادامه داد: به نظر می رسد اخراج آیت الله نجاتی به خواسته قطعی نظام مبدل شده است. آل خلیفه بدون ارائه یک دلیل موجه بر اشتباه خود مبنی بر اخراج نماینده آیت الله سیستانی پافشاری می کند.

 

وی تأکید کرد: اخراج شیخ نجاتی کاملا غیرقانونی، غیرانسانی و غیراخلاقی است و با مصالح کشور مغایرت دارد. این امر به مثابه بی ارزش شمردن حقوق شهروندی، آزادی، حرمت و برانگیختن احساسات شهروندان است.

 

شیخ عیسی قاسم همچنین با اشاره به آخرین وضعیت عبدالوهاب حسین از رهبران انقلاب که در بند آل خلیفه قرار دارد، خاطر نشان ساخت: عبدالوهاب حسین از جایگاه والایی نزد ملت برخوردار است و در دل آنان جای دارد. شهروندان به شدت از وخامت حال ایشان نگران هستند و بر لزوم توجه نظام به وی و سایر زندانیان تأکید می کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات