۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۶۵۸
امام جمعه بجنورد:

«هیهات من الذله» تابلوی مذاکرات هسته‌ای باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلیمن یعقوبی پیام اصلی نهضت امام حسین(ع) را شعار هیهات من الذله دانست و گفت: عزت‌مندی و ذلت گریزی قیام حسینی در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 لحاظ شود.
حجت الاسلام يعقوبي 
امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، عنوان کرد: محرم ماه عزت و عظمت مسلمانان و مجالی برای رسیدن شیعیان به قله عزت در زندگی اجتماعی و فردی است.
 
وی با بیان این که در مجالس عزاداری باید سعی کنیم علاوه بر احساسات به محتوای عزای سیدالشهدا(ع) نیز توجه کنیم، اظهار داشت: قیام حسینی مجموعه از احساسات و حماسه است و ما نیز باید همراه با احساسات عزاداری حسینی، منطق و حماسه عاشورا را نیز زنده نگاه داشته و فلسفه نهضت حسینی را درک کینم.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی عنوان کرد: در این ماه باید علاوه بر حضور در حسینیه ها و مجالس عزاداری امام حسین(ع)، روح و فکر خود را نیز از آموزه های حسینی سرشار کنیم.
 
وی تأکید کرد: روحانیان و مبلغان دینی در ماه محرم امسال، پیام ها و آموزه های عاشورا را شفاف تر و روشن تر برای مردم تبیین کنند و در این راستا تنها به دانسته های پیشین خود اکتفا نکنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: روحانیان باید با مطالعه بیشتر، نکات جدیدی از فلسفه عاشورا را برای مستمعان خود مطرح کنند و مردم نیز سعی کنند در مجالس عزاداری امام حسین(ع)، از زندگی و قیام سیدالشهدا(ع) درس گیرند.
 
به گفته وی در این ماه سعی کنیم روح خویش را در حریم حسینی شستشو داده و سبک بال و سبک بار آموزه های امام حسین(ع) را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: روح نهضت حسینی جمله هیهات من الذلة و ذلت گریزی و عزت مندی است.
 
 آموزه اصلی عاشورا در مذاکرات هسته ای لحاظ شود
 امام جمعه بجنورد با بیان این که باید در زندگی به گونه ای رفتار کنیم که هیچ گاه عزت و کرامت ما زیر سوال نرود، تصریح کرد: هر موضوعی که ما را از شعار هیهات من الذلة دور کند، از نظر اسلامی مردود است.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، افزود: اگر می خواهیم با دشمنان مذاکره کنیم باید شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) تابلوی روبروی ما باشد و اجازه ندهیم عزت و کرامت ما در این مذاکرات از بین برود.
 
وی عنوان کرد: در این مذاکرات نباید به پیمان و عهدنامه ای که عزت ما را نشانه گرفته است تن دهیم هر چند که این عزت مندی برای ما هزینه هایی نیز داشته باشد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که نظام جمهوری اسلای بنا ندارد همیشه با دشمنان خود در قهر و جنگ باشد، گفت: اما باید کشورهای استکباری نیز بدانند تا زمانی که دشمنی آنان ادامه دارد؛ ما نیز با آنها دشمن خواهیم بود و به شعارها و وعده های آنان اعتماد نمی کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی عنوان کرد: مذاکره جاده ای دو طرفه بوده و اعتمادسازی یک سویه ممکن نیست، اگر قرار است در این مذاکرات امیتازاتی داده شود باید از طرف مقابل نیز امتیازاتی مناسب گرفته شود.
 
وی با تأکید بر این که در مذاکرات ایران و گروه 1+5 نباید به گونه ای رفتار شود که خون شهیدان نظام و انقلاب در میز مذاکره از دست برود، افزود: در این راستا باید با پیروی از نرمش قهرمانانه مورد نظر مقام معظم رهبری، اجازه ندهیم آنها سیاست های استکباری و زورگویانه خود را به ما تحمیل کنند.
 
خطیب نماز جمعه بجنورد مذاکره از موضع ضعف را بر خلاف نرمش قهرمانانه دانست و گفت: مردم ایران برای کسب این عزت و کرامت، خون های زیادی داده اند و حاضر نیستند این عزت خود را در پای میز مذاکره از دست دهند.
 
 حذف شعار مرگ بر آمریکا منوط به اتمام جنایت های استکبار است
 امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا از ادبیات سیاسی جامعه، افزود: مادامی که دولت آمریکا از شیطنت های خود علیه کشور ما دست بر ندارد؛ شعار مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام والسلمین یعقوبی گفت: ما هنوز به آمریکا اعتماد نداریم و اگر آمریکا همانند گذشته به خیانت ها و جنایت های خود علیه ملت ایران ادامه دهد، شعار مرگ بر آمریکا هر روز رساتر از گذشته فریاد زده می شود.
 
وی با بیان این که مردم ایران در روز 13 آبان امسال بار دیگر این شعار کلیدی را بلندتر و رساتر از سال های گذشته فریاد می زنند، افزود: گرامیداشت 13 آبان به معنای گرامیداشت تاریخ انقلاب اسلامی است و در این روز مردم ایران شعار عزت مندانه و ذلت گریزانه مرگ بر آمریکا را محکم تر از همیشه تکرار خواهند کرد.
 
 
کلید تدبیر به داس تغییر بدل نشود
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزل و نصب های مدیران و مسؤولان در دولت جدید و در استان خراسان شمالی، این تغییرات را حق طبیعی دولت یازدهم دانست اما تأکید کرد که باید عزل و نصب ها در استان بر اساس شایسته سالاری باشد نه قوم سالاری.
 
وی اظهار داشت:شعار دولت تدبیر و امید کلید بود و اکنون نیز باید دقت شود تا در عزل و نصب مدیران و مسؤولان در استان، این کلید تدبیر به داس تغییر بدل نشود.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که می بایست از تغییر مدیرانی که بیلان کاری مناسبی دارند اجتناب شود، افزود: لازم نیست تمامی مسؤولان ادارات تغییر کنند چرا که تغییرات زیاد در مدیران نیز خود سبب ایجاد خسارت های جدید خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: البته امام جمعه در عزل و نصب های استاندار جدید خراسان شمالی دخالت نمی کند اما در این راستا توصیه و نصیحت می کنیم که عزل و نصب ها بر اساس شایسته سالاری باشد نه آن که در این زمینه قوم سالاری و حزب گرایی مورد نظر باشد.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبیاگر احساس شود که در عزل و نصب ها به مردم ظلم می شود و نیروهای ناکارآمد و بی تجربه در بخش های مختلف منصوب می شوند؛ از تریبون نماز جمعه از حق مردم و نظام دفاع خواهیم کرد.
 
وی تأکید کرد: نباید با انتخاب نیروهایی بی تجربه و ناکارآمد استان به عقب بازگردد و مشکلات و گرفتاری های مردم بیشتر شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی عنوان کرد: اگر نیروی به روی کار آوریم که متخصص نیست و تنها در حزب و گروه ما قرار دارد؛ بر خلاف آموزه های اسلامی رفتار کرده ایم.
 
وی با توصیه به استاندار خراسان شمالی برای انتخاب معاونان، مدیران کل و مشاوران خود بر اساس مشورت با دیگر نیروهای موجود، افزود: اگر در عزل و نصب ها یک سویه حرکت کنیم؛ به یقین در رسیدن به اهداف مورد نظر با مشکل روبرو خواهیم شد./9314/پ201/ع
ارسال نظرات