۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۸۸۰۶۱
خطیب جمعه نجف:

افزایش گفتمان طایفه‎ای به تسلط القاعده بر شهرها می‎انجامد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف نسبت به افزایش گفتمان طایفه‎ای در برخی شهرهای عراق هشدار داد و گفت: افزایش گفتمان طایفه‎ای به تسلط القاعده بر شهرها می‎انجامد.
حجت الاسلام صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد نسبت به وضع امنیتی برخی مناطق عراق ابراز نگرانی کرد و گفت: اوضاع امنیتی در الانبار به شدت وخیم بوده و این منطقه در معرض خطری بزرگ قرار دارد. بنده شهروندان الانبار را نسبت به تسلط القاعده و افزایش گفتمان تفرقه انگیزانه برحذر می دارم.

 

وی افزود: ساکنان الانبار باید بدانند که بیش از همه از القاعده ضرر خواهند دید. عملکرد القاعده و حزب بعث برای همگان آشکار است. از گفتمان طایفه ای برحذر باشید زیرا در غیر اینصورت شاهد تسلط القاعده خواهید بود.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از لغو قانون حقوق بازنشستگی مسؤولان از سوی دادگاه مرکزی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: لغو این قانون به مثابه پیروزی اراده ملت عراق به ویژه فقیران به شمار می آید. امیدوارم این قانون بر نهاد ریاست جمهوری، وزیران و معاونان آنان نیز اجرا شود.

 

خطیب جمعه نجف اشرف همچنین به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداخت و تصریح کرد: سفر نماینده اخضر الابراهیمی به بغداد با هدف رهبری حل دیپلماسی بحران سوریه از سوی عراق و همچنین دیدارهای دوجانبه میان مقامات عراقی و ترک برای نزدیک کردن دیدگاه های دو کشور از اقدامات پسندیده صورت گرفته در روزهای اخیر بود.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود، بهبود رابطه میان ایران و آمریکا را به نفع کشورهای منطقه دانست و خاطر نشان ساخت: برخی کشورها از ادامه این نزاع سود برده و برخی دیگر نیز ضرر کرده اند، ولی ملت ها از جنگ بیزار هستند و دوست ندارند جنگ دیگری در منطقه رخ دهد./980/ب901/د

ارسال نظرات