۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۸۷۹۴۶

نخستین حزب سیاسی اسلامی در هلند تأسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای سابق حزب اسلام‌ستیز «آزادی» هلند که به‌تازگی به دین مبین اسلام مشرف شده است، از تأسیس اولین حزب سیاسی اسلامی در هلند خبر داد.
 نخستين حزب سياسي اسلامي در هلند تأسيس مي‌شود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آرنود ون دورن که از سازندگان فیلم توهین‌آمیز «فتنه» به ساحت مقدس پیامبر(ص) بوده و به تازگی به دین مبین اسلام مشرف شده است، از تاسیس اولین حزب سیاسی اسلامی در هلند خبر داد و گفت: حزب تازه تاسیس، اولین حزب سیاسی اسلامی در اروپا خواهد بود که با هدف خدمت به اسلام و مسلمانان تأسیس می‌شود.

 

آرنود ون دورن خاطرنشان کرد: این حزب متشکل از تعداد زیادی از مسلمانان و همچنین غیرمسلمانانی خواهد بود که با اسلام و مسلمانان همدردی می‌کنند.

 

آرنود ون دورن یکی از رهبران حزب راست افراطی و اسلام‌ستیز «آزادی» هلند بود که چندی پیش به ساخت فیلم توهین‌آمیز فقته اقدام کرد. این فیلم با اهانت به ساحت حضرت محمد(ص)، قرآن کریم و اسلام‌ را با خشونت مرتبط می‌کند.

 

آرنود ون دورن، پس از اینکه انتشار این فیلم، اعتراضات زیادی را در جهان در پی داشت، به مطالعه در مورد اسلام و حضرت محمد(ص) کرد و اوایل سال جاری میلادی به دین اسلام مشرف شد.

 

وی با شرکت در مراسم حج امسال، اعلام کرد: از زمان رسیدن به سرزمین مقدس، بهترین روزهای عمرم را تجربه کرده‌ام و چون دلم می‌خواست که بیشتر در شهر مدینه باشم، پس از انجام اعمال حج به مدینه باز می‌گردم.

 

دورن که به شدت نسبت به نقش داشتن در فیلم توهین‌آمیز فتنه ابراز پشیمانی می‌کند، عنوان کرد: هنگامی که در مقابل آرامگاه حضرت محمد(ص) بودم، احساس شرمساری ‌می‌کردم و در مورد اشتباه خود در شرکت‌ داشتن در ساخت این فیلم فکر می‌کردم. امیدوارم خداوند مرا ببخشد و توبه مرا بپذیرد.

 

وی پس از سفر به سرزمین وحی، اعلام کرد که قصد دارد تا خاطرات زیبای خود را از این سفر در قالب یک کتاب منتشر کند.

 

آرنود ون دورن، پیش‌تر نیز از تولید یک فیلم بین‌المللی با هدف نشان دادن ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) با نام «محمد: سرور بشریت» و انتشار داستان‌های کوتاه در مورد حضرت محمد(ص) به زبان‌های مختلف در سراسر اروپا خبر داده بود.  /982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات