۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۸۷۹۲۳

ویژه نامه فرهنگی عقیدتی غدیریون منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه فرهنگی عقیدتی غدیریون با موضوعات گوناگون مطالعاتی پیرامون عید غدیرخم چاپ و منتشر شد.
ویژه نامه فرهنگی عقیدتی غدیریون منتشر شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ویژه نامه فرهنگی عقیدتی غدیریون با موضوعات گوناگون مطالعاتی پیرامون عید غدیرخم چاپ و منتشر شد.

 

شعر غدیری دلیلی بر صدق غدیر، امام خمینی رحمة الله علیه و غدیرخم، سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون واقعه غدیر، دانستنی های امیرالمؤمنین علیه السلام، خطبه بدون الف، خطبه بدون نقطه، حدیث دیگران و مسابقه پیامکی مطالب درج شده در این ویژه نامه را تشکیل می دهد.

 

در ستون سخنان امام خمینی رحمة الله علیه پیرامون غدیرخم می خوانیم: زنده نگه داشتند این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، این ها خوب است، اما مسأله این نیست، مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد.

 

در مطلبی با موضوع حدیث دیگران، دیدگاه های اندیشمندان غربی و غیر مسلمانان درباره امام علی علیه السلام آمده است: شبلی شمبل در سخنی می گوید: امام و پیشوای انسان ها علی بن ابی طالب علیه السلام بزرگ بزرگان و یگانه نسخه ای است که با اصل خود (پیامبر صلی الله علیه و آله) مطابق است.

 

در سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون غدیر و ولایت آمده است: ولایت که عنوان حکومت در اسلام و شاخصه نظام اجتماعی و سیاسی برای اسلام است، یک معنای دقیق و ظریفی دارد که معنای اصل ولایت هم همان است و آن عبارت است از پیوستگی، پیوند، در هم پیچیدن و در هم تنیدگی؛ این معنای ولایت است.

 

در مطلبی با عنوان ارزش و فضلیت و اعمال روز عید غدیر، می خوانیم: روز، که کفاره شصت سال گناه است و در خبری است که برابر است با روزه عمر دنیا و معادل است با صد حج و صد عمره.

 

گفتنی است، ویژه نامه فرهنگی عقیدتی غدیریون با صاحب امتیازی حوزه علمیه المهدی(علیه السلام) زرگان اهواز و مرکز فرهنگی تبلیغی صاحب الامر(علیه السلام) اهواز، مدیر مسؤولی عبدالکریم سلطانی، سردبیری علی علوانی و یعقوب علیوی پور و با همکاری سپاه حضرت ولی عصر(علیه السلام) خوزستان در دو صفحه رنگی منتشر شده است./9458/ن601/ق

ارسال نظرات