۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۸۷۹۰۴
معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران:

60 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران کشور تحصیل می کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران از تحصیل 60 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و افزود: علاوه بر این تاکنون 70 هزار طلبه نیز فارغ التحصیل شده اند.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران منطقه پنج، اصغر عبداللهی، معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه الزهرا(س) مینودشت بیان داشت: حوزه علمیه خواهران یک قدمت 16 ساله دارد که یکی از رویکردهای آن در کشور با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت خواهران طلبه در عرصه تبلیغ، آموزش علوم اسلامی و انسانی است.

 

وی از تحصیل 60 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و افزود: علاوه بر این تاکنون 70 هزار طلبه نیز فارغ التحصیل شده اند.

 

عبداللهی از فعالیت علمی و تبلیغی 394 مدرسه علمیه خواهران در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این مدارس علمیه در شهرها و مناطق محروم به رسالت خطیر تبلیغ دین مشغول هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سطح سه در 60 مدرسه علمیه خواهران کشور فعال است، بیان داشت: در سال جدید نیز سطح چهار و سطوح عالی در حوزه علمیه خواهران راه اندازی خواهد شد.

 

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از آموزش قرآن به 500 هزار کودک چهار تا شش سال در حوزه های علمیه خواهران خبر داد و افزود: بیش از چهار هزار نیرو در اجرای طرح رحمت، در اختیار وزارت کشور برای فعالیت در حوزه آسیب شناسی زنان قرار گرفته اند.

 

وی افزود: همچنین 29 هزار و 500 مدرسه آموزش و پرورش تحت مشاوره، احکام، نماز و  دانش آموختگان ما قرار داشته و  ده هزار طلبه خواهر در بخش مدیریت و معلم پرورشی  مدارس آموزش و پرورش فعالیت دارند.

 

عبداللهی با بیان این که تا کنون چهار  هزار تألیف و پژوهش از سوی خواهران طلبه صورت گرفته است، گفت: همچنین در جشنواره های علمی و پژوهشی همواره خواهران طلبه رتبه های برتر را نسبت به برادران طلبه کسب کرده و در جشنواره علامه حلی خواهران طلبه سه برابر برادران رتبه آوردند که این نشان دهنده استعداد بالای طلاب خواهر است.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: مفهوم حوزه علمیه خواهران باید مانند مفهوم و تفکر بسیج، یکی از دغدغه های نظام و تقویت حوزه های علمیه باید جزء استراتژیک‌های جمهوری اسلامی شود.

 

عبداللهی نقش زنان را تحول آفرین خواند و افزود: زنان در عرصه های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی، سبک زندگی و الگوی مصرف نقش اساسی دارند و در تارخ همیشه در کنار مردان بزرگ، زنان بزرگ قرار داشته اند و در حال حاضر دنیا نیز با آگاهی به نقش استراتژیکی زنان، با ابزار زن استعمار می کند.

 

وی حوزه های علمیه خواهران را در تقویت جبهه فرهنگی نظام موثر خواند و گفت: با برخوردهای سلبی، نظامی و پلیسی نمی توان جبهه فرهنگ را هدایت کرد.

 

عبداللهی از وضعیت فرهنگی جامعه ابراز ناخرسندی کرد و تصریح کرد: کاهش رشد جمعیت، وجود پرونده های فراوان در دادگاه ها و مناقشات قضایی از نتایج شبیخون فرهنگی است.

 

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه علیمه خواهران گفت: جنگ فرهنگی کیان خانواده ها را نشانه گرفته است و اگر این نهاد تقویت نشود عمق فاجعه بیشتر خواهد شد و به یقین زن به عنوان کانون مهر و محبت بیشتریت نقش را در استحکام بنیان خانواده دارا است.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه ما در نظام و سنگ بنا و تحکم کشور است و اگر می خواهیم نظام تقویت شود باید ساختارهایش را تقویت کنیم که حوزه های علمیه یکی از ساختارهای نظام هستند./950/د102/ب

ارسال نظرات