۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۸۷۷۷۷

ویژه نامه نور الغدیر منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه نور الغدیر ویژه فرا رسیدن عید غدیرخم با موضوعاتی گوناگون در این زمینه چاپ و منتشر شد.
ويژه نامه نور الغدير

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ویژه نامه نور الغدیر ویژه فرا رسیدن عید غدیرخم با موضوعاتی گوناگون در این زمینه چاپ و منتشر شد.

 

عصام العماد و تشیع، موقف ابی بکر و عمر من بیعة الغدیر، احتجاج الامام علی علیه السلام یوم الشوری، مولا از دیدگاه اهل سنت، مناظرات، حدیث دیگران، پنجره ای به سوی معرفت حضرت علی علیه السلام و فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام مطالب درج شده در این ویژه نامه را تشکیل می دهد.

 

در ستون«مولا از دیدگاه اهل سنت» آمده است: تشکیک در مفاد حدی غدیر از سوی برخی از علما اهل سنت، مانند فخر رازی و قاضی عضدالدین ایجی، از مسائل سزاوار یادآوری است، علامه امینی با بررسی دقیق علمی و با ذکر شواهد فراوان قرآن، حدیث، لغت و استشهاد به سخنان ادیبان و لغت شناسان بزرگ، اثبات کرده که کاربرد«مولی» به معنا «اولی» است که دلالت بر امامت و ولایت می کنند. به عنوان نمونه «مولی» در آیات زیر نمی تواند معنایی جز ولی، ولی امر و صاحب اختیار داشته باشد. واعتصموا بالله هو مولیکم فنعم المولی و نعم النصیر./حج78

 

نظر یکی از اندیشمندان اهل سنت پیرامون خطبه غدیر چنین است: شمس الدین ابو مظفر سبط ابن الجوزی حنفی می گوید: سیره نویسان اتفاق دارند که حادثه غدیر در بازگشت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از حجة الوداع در هیجدهم ذی الحجه، با حضور انبوهی از اصحاب که شمارش 120 هزار نفر بود رخ داد و رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: من کنت مولاه فعلی مولاه.

 

در مطلبی دیگر با موضوع عصام العماد و تشیع خواهیم خواند: وجود امام عصر علیه السلام، خود دلیل مشخصی برای حقانیت شیعه است به گونه ای که حتی در کتب پایه اهل سنت و وهابیت بر وجود و ظهور ایشان تأکید شده است، حتی در دو کتاب اصلی وهابیت و اهل سنت به صراحت بر وجود 12 معصوم پس از پیامبر صلی الله علیه و آله به تصریح اشاره شده است.

 

وی در ادامه می افزاید: امروزه سر سخت ترین دشمنان شیعه، وهابیان خواهند بود اما اینان به طور ناخواسته مبلغان مکتب شیعه هستند که این از معجزات خداوند است.

 

گفتنی است ویژه نامه نور الغدیر با صاحب امتیازی هیأت فرهنگی مذهبی صوت الغدیر و واحد فرهنگی مسجد النبی(صلی الله علیه و آله) شهرستان باوی، مدیر مسؤولی علی علوانی و سردبیری رضا باقری خواه در چهار صفحه رنگی چاپ و منتشر شده است./9458/ن601/ق

ارسال نظرات