۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۸۷۵۰۲
امام جمعه قطیف عربستان:

افراطی گرایی مذهبی از افغانستان آغاز و به کشور سوریه سرایت کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان اقدامات گروه‎های افراط گرایی را موجب خدشه‎دار شدن چهره اسلام برشمرد و گفت: توسل به گروه‎های افراط گرای به نفع هیچ کس نیست.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان، روز گذشته در مسجد امام رضا (ع) به بررسی آثار افراط گرایی دینی و سیاسی پرداخت و گفت: استفاده جناح‎های سیاسی و دینی از افراط گرایی مذهبی برای دست یابی به خواسته‎های خود به ضرر همه مردم منطقه، گروهای سیاسی و مذهبی است.


وی به نظام حاکم عربستان توصیه کرد که از جناح‎های وابسته به افراط گرایان مذهبی دوری جوید و خاطرنشان ساخت: توسل به گروهای افراطی به نفع هیچ کس نیست و موجب نارضایتی مردم می‎شود.


حجت الاسلام صفار به تاریخچه پیدایش گروه‎های افراطی منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: پدیده‎ی افراطی گرایی مذهبی از افغانستان شروع و به کشور سوریه سرایت کرده است.


وی تاکید کرد که افراط گرایان به سوده هیچ دین و مذهبی قدم بر نمی‎دارند، بلکه موجب ضرر مجامع دینی و مذهبی هستند. آنان در مسیر اشتباه قدم بر می‎دارند.


این عالم عربستانی بحران افراط گرایی را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: هر کس به گروه‎های افراطی نزدیک شود ضرر کرده است و حتی با این پدیده مدار هم نمی‌شود کرد.


وی اقدامات گروه‎های افراطی را موجب خدشه‎دار شدن چهره اسلام بر شمرد و عنوان کرد: چهره اسلام در همه جهان به وسیله اقدامات گروه‎های افراطی مذهبی مخدوش شده است./994/ب902/ک

 

ارسال نظرات