۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۶۹۵۱

طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه وقف و میراث «الاقصی» از طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت کنیسه در یک پنجم از مساحت مسجدالاقصی در ناحیه شرقی این مسجد خبر داد.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مؤسسه وقف و میراث «الاقصی» دیروز، 19 مهر، در گزارشی مطبوعاتی از پیش‌نویس طرح نقشه تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و ساخت کنیسه یهودی در یک پنجم از مساحت این مسجد در ناحیه شرقی آن خبر داد.

 

این مؤسسه اعلام کرد: منابع اسرائیلی در رسانه‌های گروهی از طرح تقسیم مسجد الاقصی که حنان جلط، مدیرکل دفتر امور دینی وزارت ادیان رژیم صهیونیستی به تحریک آن پرداخته و آن را به ایلی بن‌دهان، معاون وزیر ادیان این رژیم ارائه داده است، سخن می‌گویند.

 

مؤسسه وقف و میراث الاقصی در پایان تأکید کرد: مسجدالاقصی با شدیدترین خطرها مواجه است و امت اسلامی باید فورا برای نجات این مسجد وارد عمل شود.

 

گزارش دیگری حاکی است، شهروندان فلسطینی دیروز به مناسبت بیست‌و‌ششمین سالروز تأسیس جنبش جهاد اسلامی و به منظور اعلام همبستگی با مسجدالاقصی در مرکز استان «خان‌یونس» تظاهرات برگزار کردند.

 

تظاهرات‌کنندگان با عبور از خیابان‌های «خان یونس» شعارهایی در همبستگی با مسجدالاقصی و شهر قدس سر داده و بر گزینه مقاومت و جهاد تا آزادسازی قدس تأکید کردند.

 

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین اعلام کردند: در این تظاهرات شرکت کرده‌اند تا تأکید کنند که کوتاهی در حمایت از قدس و مسجدالاقصی در برابر تجاوزات روزمره صهیونیست‌ها جایز نیست.

 

در راستای آخرین تحولات فلسطین، احزاب و گروه‌های مختلف فلسطین، شهروندان فلسطینی را به تحریم انتخابات شهرداری «قدس» که قرار است ده روز دیگر برگزار شود، فراخواندند.

 

احزاب و گروه‌های مختلف فلسطینی با انتشار فراخوانی، شهروندان فلسطینی را به تحریم انتخابات شهرداری قدس که قرار است از سوی اشغالگران اسرائیلی 22 ماه جاری میلادی برگزار شود، فراخوانده و از آنان خواستند، از هرگونه مشارکت شامل رأی دادن، نامزدی و یا تبلیغات انتخاباتی خودداری کنند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات