۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۸۶۵۵۰
نماینده آیت الله سیستانی:

عدم تزکیه نفس عامل زندگی ناموفق برخی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حرم مطهر امام حسین(ع)، عدم تزکیه نفس و پایبندی به مکارم اخلاق را عامل اصلی زندگی اجتماعی ناموفق برخی طلاب حوزه های علمیه توصیف کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و استادان مدرسه علمیه بانوان دارالحکمه نجف اشرف، روز گذشته با حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی و تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) در دارالضیافه این حرم دیدار و گفت وگو کردند.

 

حجت الاسلام کربلایی در این دیدار بر لزوم تقویت پایه های علمی طلاب تأکید کرد و گفت: بانوان طلبه باید مسائل علمی به ویژه احکام تقلید، طهارت، نماز و روزه را به خوبی درک کرده و به آنها پیش از آنکه به دیگران آموزش دهند، عمل کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت تزکیه نفس، تصریح کرد: طلبه نباید تنها به فقه و اصول و منطق و بلاغت بسنده کند، بلکه موظف است به تزکیه نفس پرداخته و به مکارم اخلاق پایبند بماند.

 

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: بسیاری از طلاب علوم دینی در درس های حوزه تخصص دارند، اما در زندگی اجتماعی ناموفق هستند که عدم پایبندی به اخلاق و تقوا یکی از مهمترین دلایل آن است.

 

خانم الشمری، مدیر حوزه علمیه بانوان دارالحکمه نیز خاطر نشان ساخت: این مدرسه در سال 2003 تأسیس شد و طلاب بانو به تحصیل در مقدمات و سطوح و همچنین 5 سال تخصصی می پردازند.

 

وی تأکید این حوزه علمیه بر دروس تخصصی عالی را در عراق بی نظیر خواند./980/ب903/د

ارسال نظرات