۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۸۶۴۶۲

مخالفت اسلام‎ستیزان فرانسوی با تأسیس باشگاه ورزشی ویژه بانوان مسلمان

خبرگزاری رسا ـ ایجاد یک باشگاه ورزشی ویژه بانوان محجبه مسلمان در پایتخت فرانسه اعتراض شدید اسلام‎ستیزان را در این کشور اروپایی به همراه داشته است.
باشگاه ورزشي ويژه بانوان مسلمان در پاريس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، ایجاد یک باشگاه ورزشی مخصوص بانوان مسلمان محجبه در شهر پاریس، پایتخت فرانسه در ماه میلادی گذشته اعتراضات فراوان اسلام ستیزان را در این کشور به همراه داشته است.
 
شهردار منطقه ای که سالن تمرین بانوان مسلمان در آن قرار دارد به عنوان یکی از سرسخت ترین مخالفان این باشگاه خواستار تعطیلی آن شده است.
 
نادیا القندولی، مدیر باشگاه ورزشی بانوان مسلمان در شهر پاریس پس از دیدار با شهردار منطقه می گوید: وی به من گفت که دوست ندارد هیچ زن محجبه ای را در شهر پاریس ببیند.
 
باشگاه ورزشی Orty Gym ماه گذشته در زمینی به مساحت 200 متر مربع افتتاح شده و حدود 70 زن مسلمان که برای پوشاندن موهای خود از روسری استفاده می کنند برای ورزش به این باشگاه مراجعه می کنند.  
 
به گفته مالک این باشگاه ورزشی، مخالفت ها با ایجاد باشگاه ورزشی ویژه بانوان مسلمان از شش ماه پیش و به دلیل مخالفت های اریک رائول، شهردار منطقه آغاز شده بود.
 
لیندا الابو می گوید: زمانی که شهردار، همسر مسلمان من را که ریش دارد مشاهده کرد شوکه شد. وی از ما پرسید: حتما قصد دارید در بخش پذیرش باشگاه هم از یک زن محجبه استفاده کنید.  
 
وی افزود: در پایان شهردار به ما فهماند که تاسیس باشگاهی برای بانوان مسلمان در شهر پاریس غیرممکن است.
 
مسلمانان فرانسه پنج میلیون نفر از جمعیت این کشور اروپایی را تشکیل می دهند اما اتخاذ سیاست های سکولاریستی و تاکید بر جدایی دین از سیاست مشکلات بسیاری را برای آنان به همراه داشته است./990/ب902/د
ارسال نظرات