۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۸۶۳۱۹
نماینده آیت الله سیستانی:

جهانیان برای پایان بحران سوریه وارد عمل شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف، بر لزوم تلاش همگانی جهت پایان بحران سوریه و بازگشت آوارگان این کشور تأکید کرد.
حجت الاسلام سيد محمد حسين عميدي نماينده آيت الله سيستاني در نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسین العمیدی، نماینده حضرت آیت الله سید علی سیستانی در گفت‎وگو با روزنامه الحیات که پس از توزیع کمک های بشردوستانه دفتر این مرجع میان آوارگان سوری در شمال عراق صورت گرفت، بر لزوم پایان بحران سوریه تأکید کرد و گفت: از همه دستگاه های زیربط در پرونده سوریه می خواهیم بحران این کشور را به سرعت حل و فصل کرده تا شرایط بازگشت شهروندان سوری به کشورشان مهیا شود.

 

وی افزود: ما نیز به وسیله رسانه ها تلاش می کنیم تا مشکلات آنان را بازگو کرده و جامعه جهانی را به تلاش جدی جهت پایان دادن به بحران سوریه فراخوانیم.

 

حجت الاسلام عمیدی درباره توزیع کمک های دفتر حضرت آیت الله سیستانی میان آوارگان سوری توضیح داد: در گذشته نیز کمک هایی به آوارگان در اردوگاه القائم استان انبار ارسال کرده بودیم، هم اکنون نیز با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما هستیم به توزیع بخاری و پتو میان ساکنان اردوگاه های اربیل پرداختیم.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی اوضاع اردوگاه های اربیل را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: گرچه مشکلات و نقص هایی در راه خدمت رسانی به آوارگان سوری وجود دارد، ولی اوضاع آنان به صورت کلی مطلوب است و قرار شد تا مدارسی نیز در این اردوگاه ها تأسیس شود. از دولت مرکزی و اقلیم کردستان می خواهیم خدمات بیشتری را به ساکنان این اماکن اختصاص دهند.

 

وی شایعات مطرح شده علیه بانوان ساکن اردوگاه های عراق را رد کرد و ادامه داد: اکثر زنان این اردوگاه میان خانواده خود حضور دارند و زنانی که به صورت مستقل زندگی کنند را مشاهده نکردم. گرچه حالت های نادری وجود دارد، ولی فساد جنسی به گونه ای که شایعه شده است وجود ندارد.

 

حجت الاسلام عمیدی در بخش دیگری از این مصاحبه انفجارهای تروریستی در عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: مراجع تقلید نسبت به خون مسلمانان و عراقی ها حرص شدیدی داشته، به شدت در پی گسترش همزیستی مسالمت آمیز بوده و از انفجارهای تروریستی ابراز تأسف می کنند.

 

گفتنی است کمک های بشردوستانه دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف، هفته گذشته میان آوارگان سوری مستقر در اردوگاه اربیل واقع در شمال عراق توزیع شد./980/ب902/د

ارسال نظرات