۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۸۶۰۷۶
آیت الله طبرسی:

سبک زندگی اسلامی همان سیره ائمه اطهار و پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سبک زندگی اسلامی همان سیره ائمه اطهار(ع) و پیامبر اعظم است، گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند سبک زندگی اسلامی است که روحانیت باید آن را در جامعه به خوبی ترویج کند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دومین گردهمایی ائمه جمعه استان که در شهرستان عباس آباد در حال برگزاری است به نقش روحانیت در شرایط امروز جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره معتمد و ملجأ حقیقی مردم بوده است.

 

وی با بیان این که روحانیت آگاه هیچ گاه در برابر زیاده خواهی های دشمنان سکوت نکرده است، افزود: دفاع از حق و ایستادگی در برابر انحراف و نفاق ویژگی بارز روحانیت اصیل و آگاه شیعه در تاریخ بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی نیز با رهبری روحانیت آگاه به پیروزی رسید، ادامه داد: حضور در صحنه روحانیت در 34 سال اخیر بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی و قطار انقلاب را به سلامت به مقصد رسانده است.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت همه تلاش خود را در جهت براندازی نظام به کار گرفتند، گفت: همه تهدید ها و تحریم های دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دشمن در همان ابتدای پیروزی انقلاب با ترور شخصیت های اثرگذار و مهم انقلاب تلاش کرد تا مانع از استحکام پایه های انقلاب شود، تصریح کرد: اما این انقلاب عظیم در سایه رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری همه توطئه ها را پشت سر گذاشته و امروز به قله های رفیع دست یافتند.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه های فرهنگی دشمنان پس از شکست های متعدد در عرصه نظام اشاره کرد و گفت: دشمن امروز درعرصه فرهنگی تلاش های گسترده ای را آغاز کرده و با گسترش شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی به دنبال تضعیف اسلام ناب هستند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ترویج شبهات دینی و بدعت گذاری در دین را از تلاش های دشمنان برای خدشه دار کردن مفاهیم دینی دانست و خاطرنشان کرد: گسترش اسلام ناب در دنیا دشمن را به شدت عصبانی کرده و به همین منظور تلاش می کنند تا مانع از جهانی شدن اسلام ناب در دنیا شوند.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص سبک زندگی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کرد تا این مطالبه به حق مقام معظم رهبری محقق شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سبک زندگی اسلامی همان سیره ائمه اطهار(ع) و پیامبر اعظم است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند سبک زندگی اسلامی که روحانیت باید آن را در جامعه به خوبی ترویج کند.

 

وی با تأکید براین که در سبک زندگی اسلامی رفتار، گفتار و منش همگان باید بر مبنای ارزش های اسلامی باشد، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی جامعه ایرانی نهادینه شود.

 

آیت الله طبرسی ائمه جماعات را رکن سوم خاتمیت معرفی کرد و با بیان این که ائمه جمعه رابط میان مردم و حکومت هستند، گفت: روحانیت باید مردم را به معنویت و سیره ائمه اطهار(ع) دعوت کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به ورود گسترده مسافران و گردشگران مختلف به مناطق استان، افزود: با ورود گردشگران فرهنگ های مختلفی نیز وارد استان می شود که باید تلاش کرد تا مانع از ورود برخی فرهنگ های بیگانه و منحرف در استان شویم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که نباید بگذاریم که برخی خرده فرهنگ ها به فرهنگ اصیل دینی ما خدشه وارد کند، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور ترویج صحیح فرهنگ دینی در بخش های مختلف جامعه بهره گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش دشمن برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه در جامعه گفت: علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان امروز روحانیت نقش ویژه ای در جامعه اسلامی دارد./950/پ203/ب

ارسال نظرات