۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۸۵۹۷۳

همایش «منبر حسینی و گفتمان زمان» در عربستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «منبر حسینی و گفتمان زمان» با حضور اندیشمندان و علما شیعه در شهر صفوی عربستان برگزار شد.
انديشمندان عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «منبر حسینی و گفتمان زمان» روز گذشته با حضور علما، اندیشمندان، محققان و استادان حوزه و دانشگاه در مجتمع جامع الرسول شهر صفوی عربستان برگزار شد


بررسی چگونگی نابودی مشکلات طایفه‎ای، احقاق و احترام به حقوق انسان‎ها و توسعه ارتباطات سه محور اصلی مورد بررسی در این همایش بود.


ذاکر الحبیل از استادان حقوق  دانشگاه عربستان در این همایش به بررسی حقوق بشر پرداخت و گفت: عمل کردن و احترام به حقوق بشر موجب دست‎یابی به دستاورده‎های مهم در سطح جامعه می‌‎شود.


نسیمه الساده از دیگر حقوقدانان عربستان به جایگاه زن در حقوق بشر اشاره کرد و بیان داشت: زنان و کودکان در اولویت حقوق بشر قرار دارند و باید آنان را مورد توجه خاصی قرار داد.


حجت الاسلام شیخ محمد المحفوظ از علمای عربستان نیز به بررسی تاثیر عوامل سیاسی در مسائل و بحران طایفه‎ای پرداخت و عنوان کرد: مسائل سیاسی عامل تفرقه‎های طایفه در عربستان است و هیچ ربطی به مذهب و یا دین ندارد ولی دشمنان با در پیش گرفتن سیاست جنگ طلبی طایفه‎ای درصدد ایجاد بحران در منطقه هستند.


میرزا الخویلدی از اندیشمندان عربستان در این همایش گفت: جوانان باید در کارهای گروهی شرکت و به گفت‎وگو و تبادل آرا بپردازند، این مسأله موجب ایجاد اعتدال در آرا و نظرات آنان می‎شود./994/ب902/د

ارسال نظرات