۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۸۵۹۶۴

پایه­های فکری جنگ نرم کتاب شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «پایه­های فکری جنگ نرم» به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به انتشار رسید.
کتاب پايه­هاي فکري جنگ نرم
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «پایه­های فکری جنگ نرم» از یازده مقاله به کوشش عبدالله محمدی به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی  چاپ و منتشر شده است.
 
آنچه تاکنون درباره جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی گفته و نگاشته شده بیشتر معطوف به نقش رسانه ها، شبکه های اجتماعی در نیل به اهداف طراحان جنگ نرم بوده است.
 
اما تاکنون تأثیر مبانی فکری همچون معرفت شناسی، دین شناسی و ارزش شناسی کمتر تحلیل شده است. این تحقیق سعی نموده ضمن معرفی اجمالی از مبانی فوق، نقش هر یک را در جنگ نرم کنونی واکاوی نماید تا بینش عمیق تری برای افسران مقابله با جنگ نرم فراهم نماید.
 
همانطور که موفقیت دفاع یا جنگ نظامی به شناخت دقیق سلاح ها،تاکتیک ها،‌ابزار و اهداف دشمن منوط است، موفقیت در جنگ نرم نیز وابسته به آن است که ماهیت، شیوه ها، ابزار و اهداف آن با نگاهی عالمانه و نه شتابزده، عاقلانه و نه احساسی،‌جامع و نه سطحی، بررسی شود.
 
این کتاب در پی آن است که به پرسش های زیر پاسخ دهد: «جنگ نرم چیست و با جنگ سخت و نیمه سخت چه نسبتی دارد؟»، «ویژگی ها و مؤلفه های جنگ نرم چیست؟»، «امتیازات جنگ نرم نسبت به سایر شیوه های تهاجم چیست؟»،«روش ها و شگردهای جنگ نرم کدامند؟»
 
این کتاب دربر گیرنده یازده مقاله به کوشش عبدالله محمدی تدوین و با شمارگان 2000 نسخه، ‌176 صفحه و قیمت هشت هزار تومان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی بازار نشر شده است./998/د102/ق
ارسال نظرات