۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۸۵۸۹۷

تمایل غیرمسلمانان هند برای ثبت‌نام فرزندان در مدارس اسلامی

خبرگزاری رسا ـ کیفیت بالای آموزشی در مدارس اسلامی هند سبب افزایش چشمگیر تمایل غیرمسلمانان این کشور برای ثبت‌نام فرزندانشان در این مدارس شده است.
مدرسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مدارس اسلامی بنگال غربی در هند به دلیل برخورداری از کیفیت بالای آموزشی و به‌روز بودن، در سال‌های اخیر مورد توجه غیرمسلمانان قرار گرفته‌اند.

 

غیرمسلمانان از جمله هندوها، مسیحیان و قبایل آنیمیست هند کودکان خود را به دلیل کیفیت بالای آموزش و انضباط مدارس اسلامی، در این مدرسه‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مسئله سبب شده که در برخی از مدارس اسلامی تعداد دانش‌آموزان غیرمسلمان از مسلمانان بیشتر شود.

 

مدارس اسلامی هند که سال‌ها تحت سلطه حکومت هند و متحمل تبعیض‌های مختلف بودند، در گذشته مورد استقبال غیرمسلمانان و حتی مسلمانان هندی قرار نمی‌گرفتند.

 

اما امروز این مدارس اسلامی توانسته‌اند با توسعه ظرفیت‌های خود و همگام شدن با جدیدترین متدهای آموزشی، مورد استقبال مسلمانان و غیرمسلمانان قرار بگیرند.

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد که دانش‌آموزان هندو مشغول به تحصیل در مدارس اسلامی اذعان می‌کنند که تحصیل در این مدارس سبب شده که آنان اسلام را بهتر بشناسند و با مسلمانان احساس نزدیکی بیشتری کنند. این مسئله بر نگرش‌های منفی هندوها در مورد اسلام تأثیر فراوانی گذاشته است.

 

مدارس اسلامی هند علاوه بر آموزش دروس رسمی، به آموزش دروس اسلامی و قرآنی نیز می‌پردازند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات