۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۸۵۸۷۸
امام جمعه قطیف عربستان:

روز ملی عربستان باید روز احقاق حقوق ملت باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با اشاره به روز ملی این کشور، گفت: روز ملی عربستان باید روز احقاق حقوق ملت باشد.
حجت الاسلام صفار خطيب قطيف عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن الصفار امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در مسجد امام رضا(ع) این به روز ملی عربستان (23 سپتامبر) اشاره کرد و بیان داشت: مردم شریک حکومت عربستان هستند بنابراین باید روز ملی این کشور را روز احقاق حقوق ملت عربستان دانست.


وی به بررسی مفهوم اصلی روز ملی عربستان پرداخت و افزود: مفهوم اصلی روز ملی عربستان تعطیلی رسمی این روز و یا تمجید از تاریخ و نظام سلطه این کشور نیست بلکه در این روز باید به مفهوم مشارکت ملی توجه شود.


امام جمعه قطیف خاطرنشان ساخت: مردم عربستان باید در این روز بفهمند که چه کسی هستند و چه کاری باید انجام دهند. مفهوم و جایگاه مردم در بین برخی از کشورهای عربی روشن و واضح است ولی در عربستان دچار خدشه شده است.


حجت الاسلام صفار تاکید کرد: مردم عربستان باید از سردرگمی در مفهوم اصلی روز ملی عربستان خارج شوند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه به مجموعه‎ای از قومیت، مذهب، قبیله، فرقه و تعلقات سیاسی مفهوم شهروندی اطلاق می‎شود.


وی افزود: هر کس در این کشور زندگی می‎کند در زمین و وطنش بدون در نظر گرفتن دین و قومیت شریک است و نباید به اکثریت و یا اقلیت آن قوم و یا مذهب توجه کرد./994/ب903/د

ارسال نظرات