۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۵۷۱۹
با صدای اسلام‌خواهی از جنگ هشت ساله؛

انتشار شماره 75 ماهنامه پیام انقلاب

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه پیام انقلاب با عنوان «صدای اسلام‌خواهی از جنگ 8 ساله ماست» به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شد.
شماره 75 ماهنامه پيام انقلاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 75 ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف در80 صفحه منتشر شده است.

 

در این شماره می خوانیم: «سرمقاله»،‌ «‌یک جرعه نور، مطالبات رهبری»، «ولایت و هدف آن در جایگاه آفرینش»،‌ «امام رحمةالله علیه و رهنامه دفاع مقدس»‌، «دفاع مقدس؛ نماد استقامت»، «جنگ از نگاه دیگران»‌، «آمریکا و جنگ تحمیلی علیه ایران»، «دفاع مقدس جنگ با قدرت‌های بزرگ»، «شناخت نسل جدید از دفاع مقدس بسیار ضعیف است»، «ریشه‌های آغاز جنگ عراق علیه ایران»، «دهم شهریور، پایانی برای اردوگاه اشرف»، «علوم و فنون، اصلی‌ترین منبع قدرت»، «ابزار دیپلماسی در اسلام و جهان معاصر» و «چشم‌انداز الگوی حکومتی ترکیه». 

 

در بخشی با عنوان ریشه‌های آغاز جنگ عراق علیه ایران آمده است: «تهاجم عراق به ایران در ساعت 2 بعدازظهر به وقت تهران در روز 31 شهریورماه 1359 با حمله به شش پایگاه نیروی هوایی و چهار پایگاه نیروی زمینی ارتش آغاز شد که شرایط جنگ در خاورمیانه در قرن بیستم رقم بخورد.

 

این جنگ در حالی آغاز شد که شرایط پس از انقلاب اسلامی سال 1357 علاوه بر اختلافات مرزی و ارضی و ایدئولوژیک کاهش توان رزمی ماشین جنگی ایران را به همراه داشت و شرایط را برای رژیم بعثی عراق در آغاز حمله به ایران مساعدتر می‌کرد.

 

عوامل دیگری همچون چراغ سبز قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا برای حمله به ایران و حمایت برخی کشورهای عرب همسایه و منطقه به تحریک بیشتر صدام‌حسین کمک کرد و رژیم بعث عراق به خیال خود که یک هفته‌ای کار ایران را تمام خواهد کرد از تمام عوامل مؤثر برای آغاز جنگ کمک گرفت تا در شهریور 1359 جنگ را آغاز کند.

 

عراق به دلایل زیادی جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کرد، اما رهبری‌های امام رحمةالله علیه و رشادت ملت و جوانان این مرز و بوم داغ حتی یک وجب از خاک کشورمان را بر دل صدام و حامیانش گذاشت و عزت مضاعفی به انقلاب اسلامی بخشید».

 

«غرب و روسیه پس از حملات شیمیایی سوریه»، «عامل هویت و رویارویی مسکو و واشنگتن»، «دولت تدبیر و امید و عملیات روانی رژیم صهیونیستی»، «اهمیت دریای خزر در اقتصاد سیاسی ایران»، «شاخص‌های اقتصاد» و «مدیران، تهدید نرم را جدی نمی‌گیرند (گفت‌وگو با دکتر نائینی)» از موضوعات دیگر این ماهنامه است.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مدیران ما تهدید نرم را جدی نمی‌گیرند، گفت‌و گویی از دکتر نائینی، مسؤول دانشکده و پژوهشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام آمده که به این شرح است: «یکی از مشکلات اصلی ما که رهبر معظم انقلاب هم بر ان تأکید کردند، مشکل متن و محتوا در علوم انسانی است، متن و محتوایی که ما داریم با مبانی فکری و معرفتی و محتوای غربی است.

 

در تولید علم بومی و اسلامی در کشور کار جدی انجام نشده، البته مراکزی هستند که ورود پیدا کرده و فعال شده‌اند، خود ما هم در این سال‌های اخیر ورودی‌هایی داشته‌ایم و عمدتا تلاش کرده‌ایم متون درسی خودمان را تا حدی که امکان دارد کاربردی و بومی کنیم.

 

با کارهای تبلیغی و شعاری نمی توان تحول در امور انجام داد، این علمی که از قبل در اختیار ما قرار گرفته حاصل مثلا بیش از صد سال کار غربی‌ها است، بعضی معتقدند مربوط به 200 سال قبل است، شما اگر بخواهید تحول ایجاد کنید باید یک راهبرد داشته باشید و با یک برنامه هوشمندانه و با اعتقاد به این کار عمیق و بزرگ به تدریج کارهای تحولی را گام به گام پیش ببرید، بنابراین خیلی باید مراقبت کنید، یعنی همایش و جلسه و تبلیغات و این چیزها مسأله تحول را حل نمی‌کند».

 

در بخش پایانی این ماهنامه هم می توان به موضوعاتی همچون «از چهار سوی تاریخ»، «گزارش کوتاه تاریخی»، «راهبردهای مقاومت فرهنگی از منظر امام رحمةالله علیه»، «نقد سکولاریسم»، «شبکه‌های اجتماعی در دنیای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها»، «خسارت جبران‌ناپذیر»، «چرا فقط فوتبال» و «مقاومت و پایداری» اشاره کرد.

 

هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف ویژه مهرماه 1392 در 80 صفحه با قیمت 1500 تومان منتشر شده است./907/ن601/ق

ارسال نظرات