۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۸۵۳۵۳
یکی از اندیشمندان عربستان:

اوباما به جنگ‎طلبی در منطقه پایان دهد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اندیشمندان شیعه عربستان با اشاره به اینکه دیدگاه شیعیان در قبال آمریکا منفی است، تأکید کرد که اوباما باید به جنگ طلبی در منطقه پایان دهد.
حسين البيات انديشمند شيعه عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسین علی بیات از اندیشمندان شیعه عربستان، در پیامی خطاب به بارک اوباما رییس جمهور آمریکا که در سایت وی منتش شد، اوباما را به حفظ عدالت و دوری از جنگ طلبی سفارش کرد و گفت: آمریکا باید از فشار علیه ایران و روسیه بکاهد و از هرگونه فرافکنی و جنگ طلبی در منطقه دست بردارد.


وی افزود: کوچکترین خطا در کشورهای منطقه عواقب بسیار بدی برای آمریکا در برخواهد داشت.


این اندشمند شیعه، کاخ سفید آمریکا را کاخ جن خواند و بیان داشت: شیعیان هیچ دیدگاه مثبتی نسبت به آمریکا ندارد.


وی به بررسی دیدگاه‎ آمریکا در مورد مردم جهان پرداخت و اظهار داشت: شیعه، سنی، ضعیف، مستضعف، ظالم، مظلوم، عرب، فارس، پولدار و فقیر هیچ فرقی برای آمریکا ندارد و مهم و ملاک برتری آنان نزد آمریکا خوش خدمتی به این کشور است.


بیات با اشاره به سرنگونی حکام ظالم منطقه گفت: با وجود اینکه حسنی مبارک رییس جمهور سابق مصر، علی زین العابدین رییس جمهور سابق تونس و حتی معمر قذافی رییس جمهور لیبی خدمت‎های بسیاری به آمریکا، فرانسه و ایتالیا انجام داده‎‎اند ولی همه جهانیان دیدند که آنان چگونه پشت این حاکمان ظالم را خالی کردند.


 وی حکومت و سلطه ظالمان را زوال پذیر خواند و تصریح کرد: هیچ یار و یاوری همانند خداوند وجود ندارد و ما منتظر فرج قائم آل محمد (ص) هستیم که زمین را پر از عدل و داد کند و نظام ظلم را برچیند. شیعه، سنی و مسیحی همگی در انتظار تحقق عدالت و نظام عدالت محور هستند و شیعیان به پیروی از ائمه اطهار(ع) و همانند سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت و به هیچ کس ظلم نمی‎کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات