۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۸۵۲۸۰
یکی از علمای عربستان:

آل‎سعود درصدد کافر جلوه دادن شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان گفت: آل‎سعود با اتهامات مختلف درصدد کافر جلوه دادن شیعیان است
حجت الاسلام شيخ حبيب الخباز از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حبیب الخباز از علمای عربستان روز گذشته در منطقه العوامیه این کشور از جنایت‎های نظام آل‎‏سعود به شدت انتقاد کرد و گفت: نظام آل‎سعود جنایت‎ها بسیاری علیه شیعیان منطقه العوامیه انجام داده است، اینگونه اقدامات خارج از انسانیت و قانون‎های بین المللی است.

 

وی افزود: آنان با چنین اقدامات شنیعی سعی در ایجاد رعب و وحشت در بین شیعیان دارند. نقطه قابل تامل، هدف‎گیری ظالمانه آل‎سعود به سمت شیعیان و مناطق شیعه نشین است.

 

حجت الاسلام خباز فشار آل‎سعود علیه شیعیان را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: این اقدامات وحشیانه، دوگانه و قلع و قمع شیعیان اهل بیت (ع) به شیوه‎های مختلف انجام می‎شود به طوری که از عقلانیت، انسانیت و منطق به دور است.

 

این عالم عربستانی تاکید کرد که نظام با چنین اتهامات کذبی درصدد کافر نشان دادن شعییان است و ادامه داد: بسیاری از زندانیان تا به حال هیچگونه جرمی علیه آنان ثابت نشده است و به دلایل واهی در زندان‎ها به سر می‎برند.

 

حجت الاسلام الخباز خطاب به نظام آل‎سعود گفت: آیا مفهوم عدالت و  دموکراسی برای ملت و رفع ظلم را درک می‎کنید؟ شما چگونه ادعای دفاع از مظلومان و حمایت از مردم سوریه را دارید؟

 

وی با اشاره به آیه (أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَکُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْکِتَابَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ) سیاسیت‎های نظام آل‎سعود را زیر سوال برد و عنوان داشت: آل سعود در حالی ادعای حمایت از مظلومان و محرومان جهان به خصوص سوریه را دارد که مردم کشورش دچار ظلم، ستم و ناعدالتی‎ محض است./994/ب902/د

ارسال نظرات