۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۱۵۳

مسلمانان کنیا حمله تروریستی القاعده در این کشور را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان کنیا با محکوم کردن حمله تروریستی و کشتار مردم به وسیله گروهی تروریستی با عنوان الشباب در یک مرکز خرید اعلام کردند که عوامل این حادثه را از مسلمانان نمی‎دانند.
حمله تروريستي القاعده به يک مرکز خريد در کنيا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک سازمان اسلامی پیشرو در کنیا با صدور اطلاعیه ای حمله تروریستی اعضای گروهی تروریستی وابسته به القاعده با عنوان الشباب به یک مرکز خرید و کشتار بیش از 69 تن از مردم کنیا و توریست های خارجی را محکوم کرد.
 
شورای عالی مسلمانان کنیا در بیانیه ای اعلام کرد: رهبران مسلمانان کنیا حمله به مردم کنیا و میهمانان بین المللی کشورمان را به شدت محکوم می کنند.
 
روز شنبه افراد مسلح وابسته به القاعده وارد یک مرکز خرید در نایروبی، پایتخت کنیا شده و با اسلحه های خودکار به مردم حمله کردند.
 
شهروندان مسلمان کنیا نیز به شدت حادثه تروریستی نایروبی را محکوم کردند.
 
حظیمه ساجا از فعالان اجتماعی مسلمان در کنیا در این ارتباط به خبرگزاری آناتولی گفت: این حمله یک حادثه وحشیانه و شیطانی است.
 
وی افزود: من به عنوان یک مسلمان به خوبی می دانم که اسلام، اعمال خشونت آمیز را منع کرده است و به این دلیل نباید حمله کنندگان به مرکز خرید را به اسلام و مسلمانان مربوط کنیم.    
 
این فعال اجتماعی مسلمان در کنیا خاطرنشان کرد: تروریست ها باید بدون در نظر گرفتن دین یا نژادی که دارند به سختی مجازات شوند.
 
بشیر محمد، یکی دیگر از مسلمانان کنیا نیز ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی تاکید کرد که حمله به زنان و کودکان در تضاد آشکار با آموزه های اسلام قرار دارد.
 
گروه تروریستی الشباب که در سال 2010 میلادی وابستگی خود را به القاعده اعلام کرد با دولت کنیا و بسیاری از کشورهای آفریقایی در حال جنگ است.
 
علمای مسلمان سومالی در فتوایی که اوایل ماه میلادی جاری منتشر شد استفاده گروه الشباب از خشونت را محکوم کرده و اعلام کرده بودند که این گروه هیچ ارتباطی با اسلام ندارد./990/ب902/د
ارسال نظرات