۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۸۴۸۳۷

هشدار آیت الله سیستانی نسبت به بازگشت فتنه مذهبی به عراق

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا از هشدار حضرت آیت الله سیستانی نسبت به گسترش ناامنی و احتمال بازگشت فتنه مذهبی به عراق خبر داد.
حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد نسبت به بروز فتنه مذهبی در عراق هشدار داد و گفت: ناامنی های صورت گرفته در شمال و جنوب کشور کاملا ماهیت فتنه طایفه ای دارد. ترور و آواره ساختن شیعیان در موصل، هدف قرار گرفتن منظم شیعیان ترکمن و همچنین ترور ائمه جماعت سنی در بصره این ادعا را ثابت می کند.

 

وی افزود: نیروهای امنیتی باید اهتمام بیشتری به این مسأله داشته و تنها در پی بررسی علل این ناامنی نباشند، زیرا بررسی بدون عمل به پیامدهای منفی منجر شده و بر آینده کشور تأثیر می گذارد.

 

حجت الاسلام کربلایی بر لزوم تحرک عقلای شیعه و سنی تأکید کرد و اظهار داشت: عقلای سنی و شیعه باید به تحولات اخیر عراق توجه ویژه ای داشته باشند و مردم را از پیامدهای خطرناک آن برحذر دارند. این تحولات مطمئنا بر بافت اجتماعی و ملی عراق تأثیر خواهد گذاشت.

 

نماینده آیت الله سیستانی کنترل امنیت کشور را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: کنترل امنیت کشور تنها بر عهده نیروهای امنیتی نیست، بلکه شخصیت های اجتماعی و کسانی که سخنانشان بر مردم تأثیر دارد باید همه تلاش خود را در برای توقف این ناامنی علیه شیعیان و سنی ها انجام دهد.

 

وی نسبت به عکس العمل مردم علیه یکدیگر هشدار داد و ادامه داد: متأسفانه هم اکنون شاهد هستیم که اگر قتلی با رنگ و بوی مذهبی در منطقه ای رخ دهد پس از مدتی این مسأله در منطقه ای دیگر تکرار می شود. بنابراین همگان باید بدانند که این ناامنی به صلاح هیچ کس نیست و از انفجارهای خودرو نیز خطرناک تر به شمار می آید.

 

حجت الاسلام کربلایی تأکید کرد: مشکل اینجاست که برخی از شیعیان و اهل تسنن بر این باورند که با انتقام از یکدیگر می توانند به این ناامنی پایان دهند. از حکمای جامعه می خواهیم به سرعت وارد عمل شده و مردم را از خطرات این مسأله آگاه سازند.

 

خطیب جمعه کربلا خاطر نشان ساخت: این سخنانی که بنده بر زبان جاری می سازم توصیه های حضرت آیت الله سیستانی است که امروز درباره اوضاع کشور بازگو کردند و همگان باید به این توصیه ها عمل کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات