۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۸۴۷۹۶

فراخوان آیسسکو برای حفاظت از مسجدالاقصی و مقابله با تجاوزات صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو) از کشورهای عضو خواست تا هرجه سریع‌تر تدابیری برای محافظت از مسجدالاقصی و مقابله با حملات رژیم صهیونیستی به این مکان عبادی اتخاذ کنند.
مسجدالاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال چراغ سبز پارلمان رژیم اسرائیل برای ورود یهودیان به مسجدالاقصی و انجام عبادات تلمودی در این مکان اسلامی، سازمان آیسسکو از پنجاه کشور عضو این سازمان خواست تا از این اقدام جلوگیری کنند.

 

در بخشی از این بیانیه، آیسسکو ضمن محکوم کردن فراخوان گروه‌های یهودی افراط‌گرا برای ورود به مسجدالاقصی، تاکید کرد: اگر مسلمانان در برابر فراخوان مقامات صهیونیستی سکوت کنند، اقدامات این رژیم به مرحله خطرناکی خواهد رسید که همان، تهدید اصالت مقدس و هویت اسلامی مسجدالاقصی است.

 

آیسسکو در این بیانیه از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، کمیته دفاع از مسجدالاقصی و دیگر نهادهای بین‌المللی خواست تا سکوت خود را در قبال اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی بشکنند و به وظیفه خود برای حفاظت از هوتی عربی و اسلامی قدس شریف و مسجدالاقصی عمل کنند.

 

گفتنی است میری ریگف، رییس کمیسیون امور داخلی کنست(پارلمان رژیم اشغالگر)، نیز اجرای توافقنامه حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را در مسجدالاقصی با هدف تقسیم این مسجد بین یهودیان و مسلمانان خواستار شده است.

 

میری ریگف ادعا کرد: اگر مسلمانان به یهودیان اجازه اقامه نماز در جبل الهیکل(مسجدالاقصی) را ندهند، ما مصوبه خاص حرم ابراهیمی را که در آن چند روز این حرم به مسلمانان و چند روز به یهودیان تعلق دارد، در مسجدالاقصی اجرا می‌کنیم تا بدین صورت آرامش محقق شود./982/ب101/د

منبع: ایکنا 

ارسال نظرات