۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۸۴۷۶۹

پاکسازی قومی مسلمانان در یکی از مناطق هند

خبرگزاری رسا ـ منابع خبری از درگیری‎های شدید در منطقه مظفرنگار هند و حملات هندوهای افراطی به مسلمانان به منظور پاکسازی قومی منطقه پرده برداشتند.
فرار مسلمانان هندي از روستاهاي خود به دليل حملات هندوهاي افراطي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، منابع خبری فاش کردند که هندوهای افراطی با حمله به مسلمانان در روستاهای اطراف شهر مظفرنگار هند و کشتن 47 تن از آنان سعی در پاکسازی قومی منطقه داشته اند.
 
در گزارشی که اندیشکده مستقل "مرکز تحلیل های سیاسی" از این حوادث منتشر کرده آمده است: مسلمانان از سوی هندوهای افراطی مورد حمله قرار گرفتند تا مجبور به ترک روستاهایی شوند که بیشتر جمعیت آنان را هندوها تشکیل می دهند.
 
مرکز تحلیل های سیاسی در ادامه گزارش خود از خشونت علیه مسلمانان هند می افزاید: هندوهای افراطی تلاش می کنند که به ده ها سال همزیستی مسالمت آمیز پایان داده و به پاکسازی برخی از روستاها از حضور مسلمانان بپردازند.
 
دولت هند گزارش داده است که در درگیری های اخیر میان مسلمانان و هندوهای افراطی در مظفرنگار هند علاوه بر کشته شدن 47 مسلمان تعداد 40 هزار نفر دیگر نیز مجبور به ترک روستاهای خود شدند.
 
تیمی از کارشناسان که از سوی دولت هند به منظور رسیدگی به حوادث مظفرنگار تشکیل شده است پس از بررسی اوضاع هشدار داد که درگیری های اخیر نتیجه مستقیم ایجاد دشمنی میان هندوها و مسلمانان منطقه است که رسانه های محلی هندو با تبلیغات خود سعی در گسترش آن دارند.
 
این تیم همچنین از دولت هند به خاطر سوءعملکرد و عدم توانایی در دستگیری و مجازات کسانی که با سخنان خود به اختلافات میان هندوها و مسلمانان منطقه دامن می زنند به سختی انتقاد کرد./990/ب902/د
ارسال نظرات