۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۸۴۷۲۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روحانیت در خط مقدم دفاع از مرزهای عقیدتی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که روحانیت در خط مقدم در دفاع از مرزهای عقیدتی جامعه اسلامی قرار دارد، خاطرنشان کرد: موفقیت در این جنگ فرهنگی علاوه بر بصیرت و آگاهی نیازمند سلاح علم است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ظهر امروز در مراسم معارفه رییس جدید تبلیغات اسلامی کلاردشت، خدمتگزاری در عرصه های دینی و قرآنی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: بر اساس روایات نزد خداوند خدمت در عرصه دینی دارای ارج و قرب خاصی است که باید مورد توجه همه مسؤولان قرار گیرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد:‌ اهمیت خدمتگزاری در اسلام تا جایی است که محدث قمی یکی از مفسرین بزرگ شیعه در جایی عنوان کرد،‌ در بین همه احادیث معصومین(ع)، زیارت امام حسین(ع) ‌و خدمت به مردم بالاترین ثواب را دارد و این جایگاه عظیم باید مورد توجه همه مسؤولان قرار گیرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که فرامین ائمه اطهار(ع) باید در سیره رفتاری و گفتاری ما مشهود باشد، افزود: بهره گیری از سیره عملی ائمه معصومین(ع) مسیر صحیح زندگی را به ما نشان می دهد.

 

 سبک زندگی غربی خطری برای جامعه اسلامی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه شیوه زندگی غربی در جامعه ما ریشه دوانده است که برای جامعه دینی مناسب نخواهد بود.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که سبک زندگی غربی بنیان های خانوادگی در جامعه اسلامی را سست می کند، تصریح کرد: بهره گیری از سیره زندگی ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی می تواند استحکام بنیان خانواده را تضمین می کند.

 

ضرورت پرهیز از مبارزه منفعلانه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن

وی با بیان این که دشمنان پس از شکست های متعدد در جنگ سخت افزاری امروز با شیوه های نرم افزاری و فرهنگی به جنگ علیه ملت ما آمده اند، خاطرنشان کرد: عرصه فرهنگی بسیار خطرناک تر از عرصه نظامی است که اگر در این میدان مبارزه منفعلانه عمل کنیم به حتم شرایط به نفع جامعه دینی نخواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان در جنگ فرهنگی هویت دینی جامعه را هدف قرار داده اند، بیان داشت: هویت زدایی دینی نسل جوان مهم ترین هدف دشمن از ورود به این عرصه است.

 

دفاع از مرزهای عقیدتی مهم تر از مرزهای جغرافیایی

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این که همه ما باید برای دفاع و حراست از مرزهای عقیدتی در عرصه حضور داشته باشیم، تصریح کرد: امروز دفاع از مرزهای عقیدتی مهم ترین رسالت فعالان عرصه دینی و فرهنگی است.

 

وی با بیان این که دشمن برای عبور از مرزهای عقیدتی ما ابزار و توان خود را بسیج کرده است، ادامه داد: در این میدان روحانیت و مبلغان دینی رسالت سنگینی در دفاع از این مرز مهم بر عهده دارند.

 

روحانیت خط مقدم دفاع از مرزهای عقیدتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که روحانیت در خط مقدم در دفاع از مرزهای عقیدتی جامعه اسلامی قرار دارد، خاطرنشان کرد: موفقیت در این جنگ فرهنگی علاوه بر بصیرت و آگاهی نیازمند سلاح علم است.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود عمل به دستورات الهی را لازمه تحقق جامعه دینی عنوان کرد و بیان داشت:‌ لزوم توجه و اطاعت فرامین اهل بیت(ع) از دیدن اهل بیت (ع)‌ نیز بالاتر است چرا که بسیاری در زمان اهل بیت(ع) آنان را مشاهده کردند، اما نه تنها از دستورات اطاعت نکردند بلکه بزرگترین فجایع علام بشریت را در کربلا رقم زدند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که کسانی که در مقابل امام حسین(ع)‌ ایستادند و آن فجایع را در تاریخ ثبت کردند آن حضرت را دیده بودند، ادامه داد: اطاعت و پیروی از فرامین ائمه معصوم(ع)‌ به حتم در جایگاه رفیع تری قرار دارد.

 

پرهیز از شعار زدگی در عرصه دینی و فرهنگی

وی با تاکید بر لزوم عملی کردن دستورات الهی و دوری از شعارزدگی در فعالیت های دینی و فرهنگی خاطرنشان کرد: انسان وقتی به کسی محبت و علاقه دارد باید در رفتار و گفتار او این امر مشاهده شود و کسی که مدعی دوستی حقیقی با اهل بیت(ع) ‌است سیره زندگی آن نیز باید مطابق با آنان باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات