۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۸۴۴۶۳

جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام هشتم شیعیان، برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آئین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد، رییس شورای مدیریتی حوزه های علمیه استان تهران برگزار شد.

 
در این مراسم 9 نفر از طلاب آموزش دیده این حوزه، معمم و ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
 
رییس حوزه علمیه امام رضا(ع) در این مراسم با تبریک میلاد فرخنده امام رضا(ع)، ابراز امیدواری کرد طلابی که امروز معمم شده و توفیق پوشیدن لباس روحانیت را به دست آورده‌اند در جامعه بتوانند منشا خیر و برکت باشند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد افزود: این مجموعه با برکت، توفیق این را داشته که همه ساله طلابی را پرورش داده که هر کدام از آنها امروز به عنوان یک مبلغ و آموزش دهنده در حوزه‌های علمیه داخل و خارج از کشور مشغول فعالیت هستند.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم استاد آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی گفت: بسیار سخت است که پس از برگزاری دهها مجلس عمامه گذاری که با حضور ایشان برگزار می شد، امروز جای این عالم عالیقدر را در محفل خود خالی ببینیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) از طلاب جوان خواست آموزه‌های دینی و معارف اسلامی را با حضور در جامعه برای مردم تبیین کنند.
 
شعر خوانی در وصف و مدح امام رضا(ع) از برنامه های جانبی این مراسم بود./920/د102/ی
ارسال نظرات