۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۸۴۴۱۰

اعزام بیش از 2هزار افغانی به عربستان برای ادای حج

خبرگزاری رسا ـ حج و اوقاف افغانستان اعلام کرد که تاکنون بیش از 2 هزار زائر افغانی برای ادای حج به عربستان اعزام شده‎اند.
مکه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از 2000 زائر بیت الله الحرام از ولایات غربی افغانستان به عربستان سعودی اعزام شده اند. قرار است تا بیش از چهار هزار تن از زائران بیت الله الحرام از ولایات فراه، بادغیس، غور، نیمروز و هرات به طور مستقیم از میدان هوایی بین المللی هرات به کشور عربستان سعودی اعزام شوند.

 

مسؤولان حج و اوقاف ولایت هرات می‌گویند که تاکنون طی 8 پرواز تعدادی از زائران به مقصدشان انتقال داده شده اند.


سید عبدالواحد عاصمی؛ رییس اداره حج و اوقاف ولایت هرات به خبرگزاری (آوا) گفت که برای انتقال زائران ولایات غرب کشور مجموعا 13 پرواز از میدان هوایی ولایت هرات به طور مستقیم به کشور عربستان سعودی صورت خواهد گرفت.
 


مولوی عاصمی افزود که متاسفانه برخی از زائران در وقت معین شده به میدان هوایی هرات حاضر نمی شوند و این مسأله سبب بروز بسیاری از مشکلات در پروسه پرواز زائران شده است.


وی گفت که برای تمامی زائران در حال حاضر در کمپ حاجیان در جوار میدان هوایی بهترین تسهیلات در نظر گرفته شده است و زائران منتظر پروازهایشان می‌توانند از این مکان استفاده کنند.


گفتنی است در سال‌های گذشته زائران بیت الله الحرام از ولایات غربی کشور ابتدا به ولایت کابل و بعدا به کشور عربستان اعزام می‌شدند که این امر، هزینه هنگفتی لازم داشت؛ اما در سال جاری برای نخستین بار پس از تلاش مسؤولان محلی، زائران به طور مستقیم از میدان هوایی هرات به عربستان سعودی منتقل می‌شوند./971/ب101/د

ارسال نظرات