۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۸۴۲۵۵

کتاب «عصر بی سرزمین» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «عصر بی سرزمین» با حضور محسن رضایی، شهرام گیل آبادی، نورالله مرادی و عبدالله گیویان رونمایی شد.
کتاب «عصر بي سرزمين »

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در سی و پنجمین نشست زرین قلم صبح امروز بیست و چهارم شهریورماه در فرهنگسرای رسانه کتاب «عصر بی سرزمین» با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهرام گیل آبادی نویسنده کتاب «عصر بی سرزمین »، نورالله مرادی استاد دانشگاه و عبدالله گیویان استاد دانشگاه و کارشناس رسانه رونمایی شد.

 

در این مراسم محسن رضایی ابراز داشت: افکار عمومی اگر بر طبق عقلانیت جمعی باشد تأثیر پایدارتری را از خود به جای می‌گذارد و زمانی قدرت از نفوذ پادشاهان سرچشمه می‌گرفت، اما امروز نفوذ پادشاهان و حاکمان بدون تولید اندیشه و عقلانیت جمعی نمی‌تواند پایدار باشد.

 

وی افزود: در مرحله دوم جنگ سوریه که در رابطه با سلاح شیمیایی است تاثیر قدرت رسانه را می‌بینیم که می‌تواند از جنگ‌ها جلوگیری کند و پنهان‌ترین فجایع بشری را آشکار کند در حالی که این را در بیست سال پیش در جنگ ایران نمی‌بینیم و ما افسوس می‌خوردیم از یک رسانه تا جلوی این شیمیایی را بگیرد.

 

در ادامه مراسم شهرام گیل آبادی اظهار داشت: الآن بعد از عبور از رسانه ابزار، رسانه دولت و رسانه مردم فصل رسانه حرّیت است که می‌توانند رفتار مردم را مورد تاثیر خود قرار دهند.

 

وی افزود: متأسفانه باید بگویم که امروز مرزها را باید از فضا ببنیم یعنی مرزی نبینیم و برداشتن این مرزها انحصار رسانه‌ای را خواهد شکست و در آینده انحصار پخش رسانه‌ای را خواهیم شکست و متأسفم که باید بگویم ما هیچ فکر جدی برای شکسته شدن انحصار پخش رسانه‌ای را نداریم.

 

گفتنی است در این مراسم نورالله مرادی استاد دانشگاه و از کارشناسان فرهنگ و رسانه و عبدالله گیویان استاد دانشگاه و کارشناس رسانه به سخنرانی و نقد این اثر پرداختند.

 

شایان ذکر است که در پایان مراسم پس از تقدیر از این مدعوین از کتاب «عصر بی سرزمین» رونمایی شد./9598/پ202/ق

ارسال نظرات