۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۸۴۲۴۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

ظرفیت های فرهنگی بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره رضوی است، گفت: باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی موجود به منظور نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بخش های مختلف جامعه بهره گرفته شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) با اشاره به این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره رضوی است، گفت: باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی موجود به منظور نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بخش های مختلف جامعه بهره گرفته شود.

 

وی شناسایی جایگاه رفیع اهل بیت(ع) را بستر ساز ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره اهل بیت(ع) در جامعه دانست.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت عمل به معارف رضوی در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: باید با شناخت صحیح از سیره عملی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) معارف تعالی بخش دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه و تقویت کنیم.

 

وی با بیان این که جشن های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در میان نسل جوان است، گفت: سیره رضوی بهترین الگو برای حرکت در مسیر صحیح زندگی فردی و اجتماعی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان مهم‌ترین هدف برگزاری جشن‌های رضوی است، افزود: تبیین شاخص های زندگی بر اساس سیره امام معصوم(ع) و تأسی به شیوه زندگی حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که در این دهه باید به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که آثار ارسالی به این جشنواره همواره روندی صعودی داشته است و دل نوشته های ارزشمندی را دریافت کرده ایم، افزود: ترویج فرهنگ رضوی و زندگی روزانه را به این فرهنگ آراستن، توجه جامعه به نوشتن و نگارش نامه و ایجاد لحظه های ناب عاشقی که از ارادت به علی بن موسی الرضا (ع) نشأت می گیرد از جمله اهدف اساسی این رویداد است.

 

وی برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) را یکی از مهم ترین و برترین رویدادهای دهه کرامت برشمرد و گفت: هر ساله شاهد استقبال گسترده مردم از سراسر ایران اسلامی از این جشنواره هستیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی از ارسال 92هزار و 864 نامه به دبیرخانه جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) خبر داد و گفت: هر سال شاهد رشد دل نوشته های مردم ولایت مدار ایران اسلامی به امام رضا(ع) هستیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که پاکی، طهارت، کمال و پالایش روح مهم فلسفه و دستاورد دهه کرامت است، خاطرنشان کرد: این پالایش درونی با قرار گرفتن در مسیر سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تحقق پیدا می کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان پیروان راستین ائمه اطهار(ع) نقش بسیار اثرگذاری در تحقق نظام اسلامی بر عهده داشته و دارند، تصریح کرد: وجود چنین شخصیت های بزرگی در نظام اسلامی یک نعمت بزرگ الهی است که  رهنمودهای این بزرگان همواره جامعه دینی را از فتنه و آسیب ها دور نگه داشته است.

 

وی وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) در ایران اسلامی را موجب فخر و مباهات ملت ایران دانست و گفت: برگزاری جشنواره ای با این گونه موضوعات می تواند در گسترش سیره اهل بیت(ع) در جامعه بسیار اثرگذار باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات