۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۸۴۲۰۱

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران استان زنجان با حضور جمع کثیری از طلاب، مسؤولان و مدیران فرهنگی استان و با حضور امام جمعه زنجان برگزار شد.
آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران زنجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران زنجان که صبح امروز در سالن سهروردی زنجان برگزار شد، با انتقاد از عدم توجه مسؤولان حوزوی و غیر حوزوی به حوزه های علمیه خواهران گفت: یکی از چیزهایی که در جامعه به آن اهمیت چندانی نداده ایم حوزه های علمیه خواهران است که به نظر بنده اگر اهمیت آن بیشتر از حوزه های علمیه برادران نباشد کمتر نیست.

 

وی در ادامه افزود: استان زنجان در این امر بسیار ضعیف عمل کرده است و این ایرادی برای بنده و مسؤولان استانی است که باید جوابگو باشیم، چون ما هنوز هم برای تجهیز مدرسه قدیمی خواهران با مشکل مواجه هستیم و برای این امر از هر کسی خواهش و تمنا کرده ایم ولی متاسفانه مشکل اینجا است که به این حوزه ها کمتر اهمیت داده می شود.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با انتقاد از وضعیت بد حجاب در دانشگاه ها و عدم بستر سازی مناسب برای تحصیل دختران متدین در حوزه های علمیه به جای دانشگاه ها تصریح کرد: بسیاری از دختران متدین ما هستند که نمی خواهند بعد از دیپلم به دانشگاه بروند چون اگر بروند خود نیز شبیه بعضی از دانشگاهی ها می شوند که دیگر وضعیت بد حجاب دانشگاه ها تعریف کردن ندارد و همه مطلع هستند و بعد از ترم یک تفکرات نیز تغییر می کند و وضعیت حجاب هم نابسامان می شود.

 

وی افزود: ما هم متاسفانه با کم کاری بستری مناسب را برای تحصیل دختران متدین خود در حوزه های علمیه خواهران نتوانسته ایم فراهم کنیم که جای بسی شرمساری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به نقش خواهران طلبه در تربیت دینی جامعه و تاثیر آن بر مادرانی که قصد دارند فرزندانی متدین تربیت کنند اشاره و خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم تربیت دینی مادران را که متاثر از تبلیغات دینی هستند در جامعه نادیده بگیریم که همه رشد و شکوفایی جامعه از برکت وجود چنین مادرانی است و باید دست و پای این مادران را بوسه زد که سند زنده تربیت های شایسته آنان شهیدان هستند که در دامان چنین مادرانی پرورش یافته اند.

 

وی در پایان با اشاره به مدیریت واحد حوزه های علمیه خواهران تحت مرکز مدیریت استان اشاره کرد و گفت: همه حوزه های علمیه خواهران باید تحت مدیریت واحد وا داشته شوند که آن هم تحت مدیریت مرکز مدیریت خواهران استان است و تک صدایی اصلا به صلاح نیست؛ و خدا را شاکریم که دستمان به جیب هیچ ارگانی بسته نیست و خداوند خود پشتیبان این گونه کارها است. /949/پ202/ب

ارسال نظرات