۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۸۴۱۰۸

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

خبرگزاری رسا - تودیع رییس و معارفه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در بخش جعفرآباد قم و آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن در قم برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مراسم تودیع رییس و معارفه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک برگزار شد.
در این مراسم امام جمعه کهک، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی، بخشدار کهک، رییس پیشین اداره تبلیغات اسلامی کهک و سرپرست کنونی این اداره سخنرانی کردند.
مسؤولان شهر کهک در این مراسم که روحانیان مستقر بخش کهک حضور داشتند از فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی و تبلیغی حجت‌الاسلام خلیل سمیعا قدردانی کرده و از حضور حجت‌الاسلام قنبری که سابقه فعالیت مستمر و طولانی در تبلیغات اسلامی دارد ابراز خرسندی کردند.
حجت‌الاسلام خلیل سمیعا، رییس قبلی اداره تبلیغات اسلامی کهک به دلیل بازنشستگی، جای خود را به حجت‌الاسلام قنبری داده است.
حجت‌الاسلام قنبری نیز پیش از این رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل بوده و سابقه مطلوبی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی دارد.
در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حجت‌الاسلام سمیعا قدردانی شد.
تشریح برنامه‌های دهه کرامت در بخش جعفرآباد قم
همزمان با ایام دهه کرامت جلسه ماهیانه روحانیان مستقر بخش جعفرآباد قم برای تشریح برنامه‌های دهه کرامت برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در این جلسه با گرامی‌داشت دهه کرامت گفت: حضرت معصومه (س) بانوی کرامت، عفاف و اسوه ولایت‌مداری است که باید به مناسبت دهه کرامت، عفاف، ولایت‌مداری، عدالت و دیگر فضائل این بانو را مطرح کرد.
وی با اشاره به برنامه‌های محوری این ایام بیان داشت: برگزاری جشن در مساجد و هیئات مذهبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری مسابقات فرهنگی از برنامه‌های شاخص دهه کرامت در بخش جعفرآباد قم است.
این جلسه با حضور کلیه روحانیان مستقر بخش جعفرآباد در محل این اداره تشکیل شد و روحانیان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خود، به بیان فعالیت‌های انجام شده در ایام دهه کرامت پرداختند.
استقبال از مسابقه تلاوت قرآن در قم
مسؤول دارالقرآن الکریم قم گفت: امسال برای اولین بار مسابقه قرائت و حفظ و مفاهیم قرآن کریم به سبک جدید با محوریت حفظ و مفاهیم با مشارکت بیش از 270 نفر از خواهران و برادران برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی اظهار کرد: با توجه به درخواست قاریان و حافظان قرآن کریم، دارالقرآن الکریم با حمایت و نظارت و براساس دستورالعمل سازمان دارالقرآن الکریم اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان برای شرکت در مسابقات حفظ و مفاهیم با رویکرد و اهداف جدید کرد.
مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: تاکنون بیش از 270 نفر اعم از خواهر و برادر در این مسابقه ثبت‌نام کردند.
وی ادامه داد: این مسابقه برای برادران در دو مقطع سنی بالای 16 و زیر 16 سال و خواهران فقط بالای 16 سال، در دو رشته قرائت و حفظ کل برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عظیمی به برخی نکات قابل توجه در این مسابقه اشاره کرد و گفت: قاریان باید قطعات منتخب را که 8 قطعه از سوره‌های مختلف قرآن کریم است به همراه مفاهیم آنها و مفاهیم 5 جزء اول قرآن را حفظ کرده و در موقع مسابقه به صورت حفظ تلاوت کنند.
وی افزود: همچنین حافظان قرآن باید مفاهیم 5 جزء اول را حفظ کنند و در آزمون به سؤوالات مفاهیم که به صورت شفاهی می‌باشد پاسخگو باشند.
به گفته مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مرحله اول این مسابقه اوایل آبان ماه در استان قم برگزار می‌شود.
برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در بخش جعفرآباد قم
همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بخش جعفرآباد با حضور هیئات مذهبی برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
وی با اعلام همکاری اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در این همایش اظهار کرد: این همایش با حضور مسؤولان ادارات، هیئات مذهبی و مردم بخش جعفرآباد در محل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در محور قدیم قم، جعفریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی همچنین بر لزوم تکریم و بزرگداشت امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی و مذهبی تأکید کرد.
برگزاری جشن‌های دهه کرامت در بخش جعفرآباد قم
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه از برگزاری جشن‌های دهه کرامت در شهر و روستاهای بخش جعفرآباد خبر داد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت برنامه متنوع مذهبی و دینی از سوی هیئات مذهبی و با همکاری روحانیان مستقر در مساجد شهری و روستایی بخش جعفرآباد برگزار می‌شود.
وی همچنین گفت: در ایام دهه کرامت با تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت در بخش جعفرآباد سعی شده است در گسترش فرهنگ رضوی گام مؤثری برداشته شود.
وی افزود: حضور هیئات مذهبی تحت پوشش در مجالس و محافل مذهبی ویژه اعیاد و شهادت ائمه معصومین(ع) برگزار شده بسیار چشمگیر بوده و از تمامی مسؤولان و اعضای هیئات مذهبی که در طول برگزاری مراسم همکاری بسیار تنگاتنگی با اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی این شهر دارند تشکر می‌کنیم.
آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن در قم
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، مسؤول دارالقرآن الکریم استان قم گفت: دومین مرحله آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم با مشارک بیش از 40 نفر از برادران و 140 نفر از خواهران که در مرحله اول قبل شده بودند برگزار شد.
وی ادامه داد: این آزمون در رشته‌های پنج، 10، 20 و حفظ کل قران کریم برگزار شد که به قبول‌شدگان در آزمون گواهینامه معتبر و رسمی حفظ قرآن کریم اعطا می‌شود.
به گفته مسؤول دارالقرآن الکریم قم، این آزمون هر ساله برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون در اسفندماه با مراجعه به سایت تلاوت ثبت‌نام کنند.
غبارروبی مقبره امامزاده سکینه خاتون در قم
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن دهه مبارک کرامت اداره تبلیغات اسلامی با همکاری حجت‌الاسلام رضویان، روحانی مستقر روستای جنت آباد اقدام به برگزازی مراسم غبارروبی حرم امام زاده سکینه خاتون کرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات افزود: این مراسم پرفیض و معنوی با حضور پرشور خواهران هیأت مذهبی روستا برگزار شد.
وی افزود: در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام رضویان پیرامون شخصیت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) به ایراد سخن پرداخت.
وی مولودی خوانی از سوی مداحان اهل بیت(ع) را یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم ذکر کرد و گفت: هدف از برگزاری این ‏مراسم معرفی بقاع متبرکه به مردم و مشارکت آنان در غبارروبی و عطر افشانی حرم امام‌زادگان ‏بوده است./907/ت302/ی
ارسال نظرات