۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۸۳۷۴۹

تمجید هیات وفاق ملی از طرح هنیه برای مشارکت سیاسی

خبرگزاری رسا ـ هیات وفاق فلسطین از درخواست اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین که از احزاب و گروه های ملی فلسطین برای مشارکت در اداره امور نوار غزه و فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخابات شهرداری ها، شوراهای شهر و روستا و اتحادیه های دانشجویی و صنفی دعوت به عمل آورده بود، تمجید کرد.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هیات وفاق فلسطین طی بیانیه ای خاطر نشان کرد که طرح مشارکت سیاسی مثبت و امیدوار کننده است؛ به ویژه که در شرایطی مطرح شده است که آشتی ملی به حالت تعلیق درآمده و نشست ها و اقدامات آشتی ملی متوقف شده است. این طرح به نفع تلاش های ملی گرایانه برای ساماندهی به اوضاع داخلی بر اساس توافق ملی میان تمامی طرف ها و ساماندهی به نظام سیاسی فلسطین بر اساس مشارکت سیاسی کامل است.

 

این هیات خواستار تدوین این دعوت در قالب طرحی با ویژگی های مشخص و آشکار و ارائه آن به احزاب و گروه های ملی و موسسات جامعه مدنی از طریق برگزاری یک کنفرانس ملی برای بررسی این طرح و تصویب شد و گفت این مساله می تواند مقدمه ای برای تکمیل توافقنامه های وفاق ملی باشد و نه اینکه پایانی برای این روند باشد و یا به دور از پروژه ملی فلسطین مطرح شود.

 

این هیات در ادامه بیانیه خود آورده است که پروژه آن در فلسطین مبتنی بر توافق و مشارکت ملی در تمامی عرصه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و دوری از سیاست خود برتر بینی و حذف طرف های دیگر و به حاشیه راندن آنها و یا یکجانبه گرایی یکی از طرف هاست و در همین راستا، از هر طرحی که در راستای وفاق ملی و در چارچوب این فلسفه ارائه شود، حمایت می کند.

 

هیأت وفاق ملی همچنین از برخی تحلیل های طرف های داخلی و خارجی که دعوت اسماعیل هنیه را متاثر از فشارهای اوضاع و تحولات منطقه ای دانسته بودند، انتقاد کرد و خواستار تعامل با این درخواست بر اساس حسن نیت شد و گفت بدون توافق و همکاری تمامی طرف های ملی امکان موفقیت هیچ کدام از این طرح ها وجود ندارد.

 

این هیات در پایان خواستار عبرت گرفتن از تحولات بزرگ جهان عرب و بکار گیری درایت سیاسی و مسئولیت ملی برای جلوگیری از گرفتار شدن ملت فلسطین به مشکلات بیشتر ناشی از شکاف ملی و اختلافات داخلی و درگیری های سیاسی و جنگ های رسانه ای شد که به وجهه آرمان فلسطین لطمه زده و باعث خفت و خواری بیشتر ملت فلسطین و کاهش حمایت طرف های عربی و اسلامی از آرمان به حق فلسطین می شود. هیات وفاق ملی همچنین خواستار حرکت به سمت آشتی ملی فراگیر و بازسازی نظام سیاسی فلسطین چه در قالب سازمان آزادی بخش فلسطین و چه در قالب تشکیلات خودگردان شد و اعلام کرد که این کار باید بر اساس همبستگی، مشارکت، همکاری در زمینه آزاد سازی و سازندگی صورت گیرد./982/ب

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

 

ارسال نظرات