۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۸۳۴۴۴

ارائه برنامه آموزشی آشنایی با اسلام ویژه معلمان مسیحی در مالاوی

خبرگزاری رسا ـ یک گروه اسلامی در کشور آفریقایی مالاوی برای آشنا ساختن معلمان مسیحی این کشور با اسلام حقیقی یک برنامه آموزشی طراحی کرده است.
برنامه آموزشي آشنايي با اسلام ويژه معلمان مسيحي در مالاوي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک سازمان اسلامی پیشرو در کشور آفریقایی مالاوی به منظور زدودن تصورات اشتباه در مورد اسلام، برنامه ای برای آموزش معلمان مسیحی این کشور و آشنا ساختن آنان با حقیقت دین اسلام ارائه کرده است.
 
احمد چییندا، هماهنگ کننده دفتر اطلاعات اسلامی مالاوی در این ارتباط گفت: غیرمسلمانان مالاوی به دلایل مختلفی از جمله کمبود اطلاعات در مورد ماهیت واقعی اسلام تصورات نادرست بسیاری در مورد اسلام دارند.
 
وی افزود: به همین دلیل ما برنامه ای برای معلمان غیرمسلمان ارائه کرده ایم تا آنان را با جنبه های مختلفی از اسلام که برای آنان ناشناخته است آشنا کنیم.
 
هماهنگ کننده دفتر اطلاعات اسلامی مالاوی تاکید کرد: مسیحیان کمی در مالاوی هستند که به آشنایی با اسلام علاقه مند هستند. بسیاری از مسیحیان تصور می کنند که آشنایی با اسلام به طور ناخودآگاه آنان را به پذیرش اسلام مجبور خواهد کرد.
 
احمد چییندا ادامه داد: به دلیل همین رویکرد و همچنین کمبود دانش، مسیحیان برخی از جنبه های به خصوص اسلام را نادیده گرفته اند. آنان اسلام را با تمامی اشکال واقعیت های منفی مرتبط ساخته اند.
 
ایده راه اندازی این برنامه آموزشی از چندین سال پیش و زمانی ایجاد شد که دولت مالاوی برنامه ای با عنوان آموزش مذهبی و اخلاقی در مدارس ابتدایی به راه انداخت تا به این وسیله کودکان دانش آموز امکان یادگیری ادیان مختلف، از جمله اسلام را داشته باشند.
 
این در حالی است که کمبود معلمانی که آشنایی کافی با اسلام داشته باشند سبب شده است که این برنامه با محدودیت های بسیاری مواجه شود.
 
برنامه آشنایی با اسلام ویژه معلمان مسیحی در سراسر کشور مالاوی با استقبال گسترده معلمان مسیحی و سازمان های مذهبی مواجه شده است.
 
مخاطب اصلی این برنامه معلمان مقطع ابتدایی هستند که به گفته احمد چییندا، هماهنگ کننده دفتر اطلاعات اسلامی مالاوی "کانال هایی هستند که اطلاعات و دانش می توانند از طریق آنان عبور کنند"./990/ب902/د
ارسال نظرات