۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۸۳۱۴۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

الگوهای وارداتی خسارت بزرگ خانواده‌های ایرانی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلیمن یعقوبی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر خانواده ها در زمینه الگوپذیری جوانان از مدل های غربی و غیراسلامی، گفت: انتخاب الگوهای وارداتی از سوی جوانان، خسارت بزرگی برای خانواده های ایرانی است.
حجت الاسلام يعقوبي خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه مرکز استان خراسان شمالی که در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با بیان تبریک و گرامیداشت دهه کرامت، عنوان کرد: دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) برادر حضرت معصومه(س) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
 
وی وجود مرقد مطهر این دو خواهر و برادر در ایران را نعمت بزرگی برای ملت دانست و افزود: در واقع به برکت وجود این دو گوهر تابناک در کشور، ایران اسلامی سربلند شده است.
 
حجت الاسلام والمسلیمن یعقوبی با بیان این که مرقد مطهر حضرت معصومه(س) در قم سبب شده تا این شهر به مرکزی مهم برای فراگیری و انتشار علوم دینی و اسلامی در دنیا بدل شود، اظهار داشت: قم مرکز علم و اجتهاد و چشم و چراغ امت اسلام و علی الخصوص شیعه محسوب می شود.
 
وی اضافه کرد: شهر قم خانه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و به واسطه حرم مطهر حضرت معصومه(س)، عالمان بزرگی پروانه وار بر گرد این شمع جمع شده و علوم و معارف اسلامی را با بهره گیری از تمام امکانات ممکن، در دنیا منتشر می کنند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین به برخی از کرامات حضرت معصومه(س) نیز پرداخت و گفت: در بیان کرامات دختر حضرت موسی بن جعفر(ع) و خواهر امام رضا(ع) همین بس که هر زمان ملاصدرای شیرازی به مشکل و مسأله ای فلسفی بر می خورد که خود در حل آن ناکام می ماند، به کنار مرقد مطهر حضرت معصومه(س) می آمد و پس از اقامه دو رکعت نماز، مشکل علمی و فلسفی وی حل می شد.
 
وی وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) در خراسان را نیز دیگر افتخار ملت مسلمان ایران ذکر و اظهار کرد: به برکت وجود بارگاه مطهر این خواهر و برادر در کشور، مردم ما همواره پیوندی دیرینه و استوار با ائمه اطهار(ع) خواهند داشت.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که روز ولادت حضرت معصومه(س) در تقویم رسمی کشور به عنوان روز دختران نامگذاری شده است، بر الگو گرفتن دختران و بانوان جامعه از حضرت معصومه(س) تأکید کرد و گفت: با وجود الگوهای برجسته ای چون حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س)، همه بانوان جامعه اسلامی باید با تأسی از این دو امام بزرگوار، راه آنها را در زمینه های مختلف ادامه دهند.
 
اسامی ائمه را نمی دانیم اما ورزشکاران را مثل بلبل معرفی می کنیم!
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که متأسفانه در حال حاضر بسیاری از جوانان جامعه اسلامی الگوهای وارداتی را برای خود برگزیده اند، اظهار داشت: چه شده است که جوان مسلمان ما ائمه اطهار(ع) را نمی شناسد اما یک ورزشکار و یا هنرمند آن طرف دنیا را به صورت کامل معرفی می کند.
 
وی اضافه کرد: متأسفانه در حالی که بسیاری از جوانان جامعه اسلامی حتی اسامی ائمه معصومین(ع) را نیز به طور کامل نمی دانند، ورزشکاران را همانند بلبل معرفی می کنند و آنها را به عنوان الگوهای خود بر می گزینند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر این که الگوهای وارداتی خسارت بزرگی برای خانواده های ایرانی به شمار می روند، افزود: متأسفانه در حال حاضر الگوهای بدلی و قلابی جایگزین الگوهای واقعی در جامعه شده و در این زمینه نیاز است که خانواده ها توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
17 شهریور یوم الله و بیدار کننده ملت ها است
 
خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه جمعه خونین در هفدهم شهریور ماه سال 57 و به خاک و خون کشیده شدن بسیاری از تظاهرکنندگان علیه رژیم سفاک پهلوی در میدان ژاله تهران، عنوان کرد: در فرهنگ انقلابی ما، هفدهم شهریور ماه یوم الله محسوب می شود چرا که در این روز مردم برای دفاع از آرمان های اسلامی به پا خواسته بودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری این که در این روز رژیم سفاک پهلوی جمعه سیاهی ایجاد کرده و با به شهادت رساندن شمار زیادی از هم وطنان، جویی از خون به راه انداخت، اظهار داشت: این روز هیچ گاه از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد.
 
به گفته وی واقعه جمعه خونین در هفدهم شهریور ماه ملت ایران را بیدار کرد و در سال های بعد نیز سبب بیداری بسیاری از ملت های منطقه شد.
 
حجت الاسلام والمسلین یعقوبی ابراز داشت: در این روز مردم مظلوم تهران با خون پاک خود پایه های ستم و ستم کاری رژیم پهلوی را متزلزل کردند.
 
رابطه آمریکا با ملت ها همانند ارتباط گرگ و میش است
 
امام جمعه بجنورد همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی به سخنان رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب همه تصمیم گیران و تصمیم سازان نظام اسلامی، همواره باید سه محور اهداف و آرمان ها، راهبردها و راهکارها و واقعیت های موجود کشور و جهان را مد نظر داشته و اقدامات خود را بر مبنای این سه محور انجام دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی آرمان های نظام اسلامی را همان اهداف عالیه انقلاب دانست و افزود: این آرمان ها بارها از زبان بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی بیان شده اند.
 
وی راهکارهای حصول به این اهداف را نیز بر اساس رهنمون های رهبر معظم انقلاب، وحدت، همت، آینده نگری، دشمن شناسی، همفکری و همکاری مسؤولان عنوان کرد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به واقعیت های موجود نظام اسلامی و دنیای امروزی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از واقعیت های موجود، خصومت دشمنان علیه نظام اسلامی است که از ابتدای پیروزی انقلاب به وجود آمده و همچنان نیز ادامه دارد.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی را حضرت امام خمینی(ره)، بنیان گذار این نظام در همان ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی به همگان گوشزد کرد و آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن دائمی ملت مسلمان ایران دانست.
 
وی با بیان این که دشمنی با آمریکا یکی از اصول تغییر ناپذیر و فراموش نشدنی انقلاب و نظام اسلامی است، تصریح کرد: همه باید بدانند که رابطه آمریکا با ملت ها همانند رابطه گرگ با میش است و نباید از گرگ به غیر از درنده خویی انتظار دیگری داشت.
 
فلاکت مصر نتیجه موضع گیری نامناسب در برابر اسرائیل غاصب
 
خطیب نماز جمعه بجنورد در پایان به برخی مسائل سیاست خارجی پرداخت و با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی پیرامون شرایط کنونی کشور مصر و به حاشیه رفتن اخوان المسلمین، عنوان کرد: بعد از انقلاب مصر و به روی کار آمدن اسلام گرایان در این کشور، رییس جمهور و مسؤولان منتخب، دچار اشتباهی بزرگ شده و با این اشتباه، خود و کشور مصر را دچار فلاکت و گرفتاری کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی این اشتباه بزرگ را روشن نکردن موضع دولت مردان مصر در قبال اسرائیل غاصب دانست و افزود: اگر دولت مردان مصری فریاد مرگ بر اسرائیل سر می دادند و همانند نظام جمهوری اسلامی، اسرائیل را فرزند نامشروع دشمنان اسلام می دانستند؛ امروز گرفتار این فلاکت نمی شدند.
 
وی اضافه کرد: البته مطابق رهنمود رهبری انقلاب اسلامی، با سقوط حکومت اخوان المسلمین در مصر، بیداری اسلامی در این کشور از بین نرفته است، بلکه برخی نتوانستند از این بیداری اسلامی به خوبی محافظت کنند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: اگر دولت منتخب مصر موضع خود درباره اسرائیل غاصب و آمریکا را به خوبی مشخص می کرد، امروز شرایط آن کشور به گونه ای دیگر بود.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی دیگر کشورهای اسلامی بیدار شده منطقه نیز اگر موضع خود در برابر اسراییل و آمریکا را به روشنی مشخص نکنند، دیر یا زود به گرفتاری مصر دچار خواهند شد./9314/پ201/س
ارسال نظرات