۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۸۳۱۳۰

آیین عمامه گذاری 20 طلبه استان فارس برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان فارس از آیین عمامه گذاری بیست نفر از طلاب استان همزمان با ولات امام رضا(ع) خبر داد.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه

حجت الاسلام یوسف متوسلیان، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، با اشاره به این که بیش از بیست نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت صادق آل محمد شهرستان فسا در شب میلاد امام رضا(ع) ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند، گفت: این آیین باشکوه عمامه گذاری با حضور آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام رحیمی صادق، مدیر حوزه‌های علمیه فارس و جمعی از استادان و طلاب حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: طلاب زیر پوشش مدیریت حوزه علمیه فارس که متقاضی پوشیدن لباس مقدس روحانیت هستند، با داشتن شرائط ویژه تلبس طبق قوانین حوزه‌های علمیه کشور، می توانند ملبس شوند.
 

مدیر حوزه سفیران هدایت استان فارس با اشاره به این که لباس یک روحانی مشخصه ای است که او را از دیگران متمایز می‌کند، تصریح کرد: لباسی که بر تن طلاب است نماد رسول اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع) است و شایسته است در حراست از جایگاه او تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

 

وی ابراز داشت: افراد جامعه به روحانیت به منزله یک کارشناس دینی نگاه کرده و از آنان انتظار پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی را دارند؛ بر همین اساس اداره تهذیب حوزه علمیه استان پس از احراز صلاحیت اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و علمی طلاب، مجوز تلبس به افرادی اعطا می کند که توانایی حضور تبلیغی بین مردم را داشته و در عرصه پاسخ به سؤالات و شبهات دینی جامعه به خصوص جوانان عزیز موفق باشند.

 

حجت الاسلام متوسلیان در پایان با اشاره به این که از طلاب مدارس علمیه استان فارس مصاحبه تلبس صورت گرفته است، گفت: طلاب عزیز حوزه علمیه سفیران هدایت صادق ال محمد شهرستان فسا در شب میلاد باسعادت برکت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع) ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد./918/پ202/س

ارسال نظرات