۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۸۲۸۹۸

هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پیام انقلاب ویژه شهریور 1392 به صاحب‌امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیرمسؤولی رمضان شریف منتشر شد.
هفتاد و چهارمين شماره ماهنامه پيام انقلاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عناوین مهم این شماره از ماهنامه که روی جلد جلوه‌نمایی می‌کند عبارتند از: «از آنچه که در مصر می‌گذرد نگرانیم، پایان راه اخوان‌المسلمین، حزب‌الله در فهرست سیاه اتحادیه اروپا، قدرت اقتصادی عامل شکوفایی سیاسی و شریک دزد و رفیق قافله»

 

در این ماهنامه مطالب «سرمقاله، یک جرعه نور مطالبات رهبری، امامت و تفسیر انسان امت و جهان، انگار معرفت معجزه می کند، همکاری سه قوه در دولت تدبیر و امید، رئیس جمهور سوگند می‌خورد که ...، ایران چیز دیگری است، ترکیه در تنگنای ناآرامی‌ها، پایان راه اخوان‌المسلمین، حزب‌الله در فهرست سیاه اتحادیه اروپا، اسلام و سکولار در ترکیه، انقلاب‌های عربی و جنگ سیاسی آمریکا در خاورمیانه، حزب‌الله کابوس خواب‌های آشفته صهیونیست‌ها و مروری بر مذاکره و تحریم برای تغییر رفتار ایران» را می‌خوانیم.

 

سردبیر در سرمقاله نوشته است: «تقابل حق و باطل و نبرد ملت‌های استقلال‌طلب و دین‌گرا با وجود پیروزی‌هایی که در بسیاری از موارد به نفع جبهه حق و مردم رقم خورده، متأسفانه در بسیاری از مواقع  نیز به دلایل گوناگون با توطئه‌های دشمنان مورد تهدید قرار گرفته و شیرینی پیروزی را به تلخکامی کشانده است... رهبر فرزانه و ژرف‌اندیش انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) از همان روزهای آغازین انقلاب ملت مسلمان مصر، همواره بهترین و راهگشاترین رهنمودها و هشدارها و تذکرها را به ملت و نخبگان و رجال سیاسی و فرهنگی مصر ارائه کرده و پیشاپیش آنان را از خطرات و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و همه آسیب‌ها و آفات انقلاب مردمی و اسلام گرایانه این کشور آگاه ساخته‌اند... .»

 

در بخش دیگری از سرمقاله آمده است: «متأسفانه اکنون بعد از گذشت نزدیک به دو سال از انقلاب مردم مسلمان مصر، نگرانی‌ها و دغدغه‌های ایشان یک به یک در حال وقوع است و می رود بزرگ‌ترین خطرات را متوجه آن سازد. رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر در دانشگاه تهران در این زمینه فرمودند: ما از آنچه در مصر می گذرد نگرانیم. گمان وقوع جنگ داخلی در مصر، با کارهایی که دارد می‌شود روز به روز تقویت پیدا می‌کند و این فاجعه است. نخبگان سیاسی، نخبگان علمی، نخبگان دینی در آن کشور بزرگ نگاه کنند به وضعیت موجود و ببینند چه عواقب وخیمی بر این وضعیت ممکن است مترتب شود. ببینند وضعیت سوریه را، ببینند آثار حضور مزدوران غرب و مزدوران رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها را. در هر نقطه‌ای که در آنجا تروریست‌ها فعالند، ببینند این خطرات را ... گره مصر را مردم مصر باید باز کنند، نخبگانشان باید باز کنند، فکر کنند... بسنجند... .»  

 

از عناوین دیگر ماهنامه پیام انقلاب می توان به «تحولات مصر فتنه بزرگ غرب، شریک دزد و رفیق قافله، دیترویت نماد اقتصاد شکننده آمریکا، ویژگی‌ها و الزامات حماسه‌سازی، حماسه اقتصادی و چگونگی تحقق آن، قدرت اقتصادی عامل شکوفایی سیاسی، تحریم‌های ظالمانه و ناکارآمد، محمدعلی رجایی از ولادت تا شهادت و سبک زندگی سنت نیست سیره است» اشاره کرد.

 

در بخش شریک دزد و رفیق قافله می‌خوانیم: «رهبری‌های داهیانه حضرت امام خمینی رحمةالله‌علیه از یک سو و ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان ایران که در قالب بسیج برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران طی هشت سال دائما حضور خود را در جبهه حفظ کرده و بزرگترین سرمایه انقلاب و نظام بودند مهم‌ترین نقش را در توقف ماشین جنگی عراق برعهده داشتند... . مواضع غیرعادلانه شورای امنیت در خصوص جنگ تحمیلی با گذشت زمان و به دنبال پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های مختلف اندکی تعدیل و به تدریج به واقع بینی نزدیک می‌شد، اما هنوز بین عملکرد این شورا و وظیفه‌ای که به موجب منشور سازمان، بر عهده‌اش بود فاصله قابل ملاحظه‌ای وجود داشت... صدام که از تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر مردم ستم‌کشیده عراق نگران بود در پی فرصتی برای نابودی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن خطر تفکر اسلامی برای استعمارگران در منطقه بود تا بتواند حمایت دولت‌هایی را که با پیروزی انقلاب اسلامی، منافعشان به خطر افتاده جلب کند و خود رهبری جهان عرب را به دست گیرد... عراقی‌ها در خلال جنگ، تمام قوانین و مقررات بین‌المللی از قبیل: پیمان الجزایر، پیمان منع کاربرد سلاح‌های شیمیایی، پیمان منع حمله به اماکن مسکونی، پیمان مربوط به ضرورت رفتار انسانی با اسیران جنگی، پیمان مربوط به ضرورت امنیت هوانوردی، پیمان مربوط به امنیت دریاها و ده‌ها نمونه دیگر از پیمان‌ها در خلال جنگ تحمیلی را زیر پا گذاشتند... .»

 

«از چهار سوی تاریخ، گزارش‌های کوتاه تاریخی، آداب خدمت به مردم در دولتی مکتبی، نقد اومانیسم (باز خوانی نقدهای استاد مطهری بر ارکان نظری فرهنگ غربی)، بادو در دنیایی از دروغ حالتان را می‌گیرد، سبک زندگی سیاسی از نگاه رهبر معظم انقلاب، رویدادهای فرهنگی، لیگ سیزدهم نبرد روی سکوها و نیمکت‌ها، نگاهی به جنگ سایبری و مقاومت و پایداری» از دیگر مباحث این شماره از ماهنامه است.

 

در فصل آداب خدمت به مردم در دولتی مکتبی نوشته شده است: «شهیدان رجایی و باهنر هیچ‌گاه به جستجوی مقام و مسئولیت نرفتند بلکه این توانایی، شایستگی و لیاقت ایشان بود که در هنگامه کار نگاه‌ها را متوجه آنان کرد و رجایی را از سر کلاس درس تا سکانداری دولتی با پشتوانه تأیید امام و رأی میلیونی ملت کشاند... شهیدان رجایی و باهنر راه‌های اصلی و اساسی خدمت به مردم را در میان هیاهوهای سیاسی و اغواگری‌ها و توطئه‌سازی‌های دشمنان گم نکردند و با استعانت از اشاره ولی‌امر خویش درگیر راه‌های فرعی نشدند... شهیدان دولت مکتبی، فراتر از زمان خویش بودند. خصوصیتی که خاص مردان به حق‌پیوسته است و باعث می‌شود گام‌ها جلوتر از زمان خویش حرکت کنند و آینده‌های بلندمدت را در افق نگاه خویش نظاره کنند... .»

 

گفتنی است هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پیام انقلاب ویژه شهریور 1392 به صاحب‌امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیرمسؤولی رمضان شریف در 80 صفحه و به قیمت 1500 تومان به بازار نشر ارائه شده است./992/ن601/ق

ارسال نظرات