۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۸۲۲۹۳
امام جمعه موقت نجف آباد:

حمله نظامی ناکامی فتنه‌انگیزی‌های استکبار در سوریه را ثابت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت نجف‌آباد تفرقه‌اندازی را یکی از حربه‌های استکبار دانست و گفت: پس از گذشت 3 سال با همه تفرقه اندازی ها و به ثمر نرسیدن اهدافشان خود به میدان آمده اند و ترکیه را پایگاه حمله به سوریه قرار داده اند.
آمريکا سوريه روسيه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه با اشاره به هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: در سال 60 دشمن به این نتیجه رسیده بود که باید برای رسیدن به اهداف خود، شخصیت های تراز اول ایران را حذف کند که در 7 تیرماه، 8 شهریور و در 14 شهریور دست به ترور انسان های بزرگی زد.

امام جمعه موقت نجف آباد با بیان این که ترور یکی دیگر از حربه های استعمار پیر است اظهار داشت: براساس آمار در جریان انقلاب ایران، حدود 17 هزار نفر ترور شده اند که 12 هزار نفر از این افراد به دست منافقان که از شخصیت های بزرگی چون ائمه جمعه، نیروهای نظامی بودند که هر کدام به تنهایی سرمایه ای برای این کشور به حساب می آمدند.

وی در ادامه افزود: انگلستان با شعار مبارزه با تروریست در جهان جنگ افروزی می کند که نمونه آن کشور سوریه است که پس از گذشت 3 سال با تمام تفرقه اندازی ها و به ثمر نرسیدن اهدافشان خود به میدان آمده اند و ترکیه را پایگاه حمله به سوریه قرار داده اند. 

وی در ادامه با بیان سالگرد مقاومت مردم تنگستان گفت: حدود 100 سال پیش در سال 1286 روسیه و انگلستان در معاهده ای که به امضا این دو کشور رسید، تصمیم گرفتند ایران را بین خودشان تقسیم کنند و مردم دلیر تنگستان و دلوار با استفتا از مراجع تقلید در مقابل این دشمنان بدون هیچ حمایتی از سوی دولت ایستادگی کردند.

حجت الاسلام ایوبی ادامه داد: رییس علی دلواری و جوانان غیور آن منطقه به مدت 7 سال در برابر انگلستان جنگدیدند و 12 شهریور در تاریخ  ایران به نام روز مبارزه با انگلستان نامیده شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این مقاومت انگستان تنها با استفاده از تفرقه اندازی و به کارگیری خائنان و جاسوسان توانست این مقاومت را شکست دهد و حتی با 5 هزار نیرویی که به این روستا فرستاده بود، نتوانست در برابر مردم مقاومت کند و تفرقه اندازی شیوه حکومتی انگلیس است که با آن اهداف خود را به پیش می برد.

امام صادق تمام علوم زمان خود را به شاگردان تعلیم دادند

حجت الاسلام ایوبی با اشاره به شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) از نظر سن، نسبت به دیگر ائمه بیشترین عمر را داشتند که در این مدت شخصیت این امام بی نظیر بوده است در زمینه علوم و معارف 4 هزار شاگرد تربیت کرد.

وی بیان داشت: تمام علوم آن زمان که بشریت ظرفیت آموختن آن را داشته است،‌ حضرت به شاگردانشان تعلیم داده اند که اکنون بسیاری از این علوم که از سوی شاگردان آن حضرت تعلیم شده است، در خارج از کشور و در دانشگاه های خارجی در حال تدریس هستند.

وی در ادامه اشاره کرد: یکی از اقدامات حضرت در دوران حیاتشان، گسترش سنت وصیت نامه نویسی است که خود آن حضرت وصیت نامه های زیادی که برخی بسیار کوتاه است را از خود به یادگار گذاشته اند.

امام جمعه موقت نجف آباد در خطبه های نخست نماز جمعه یکی از ویژگی های متقین را توبه و استغفار بلافاصله پس از گناه برشمرد و اظهار داشت: باید فرهنگ سرعت و شتاب همگانی برای مغفرت الهی را در جامعه و خانواده ها حاکم کنیم و کارهایی انجام دهیم که مورد رحمت خداوند قرار گیرد.

وی در پایان گفت: بیشترین بلاهای افراد و جوامع بر اثر عقوبت گناهانشان است و خداوند وعده داده است آنانی که اصرار بر گناه از سر آگاه نیست و توبه می کنند خواهید بخشید و پاداش چنین افرادی مغفرت خداوند است./939/پ202/غ

ارسال نظرات