۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۲۱۳۷
روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد؛

جاسوسی پلیس نیویورک از ائمه جماعت مساجد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی فاش کرد که پلیس شهر نیویورک در آمریکا از امامان جماعت مساجد این شهر جاسوسی می‎کند.
مسجدي در شهر نيويورک آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد که پلیس شهر نیویورک آمریکا تمامی مساجد این شهر را در زمره سازمان های تروریستی محسوب کرده است.
 
چنین اقدامی به پلیس نیویورک اجازه می دهد که از جاسوسان خود برای ضبط خطبه های ایراد شده در مساجد و جاسوسی از امامان جماعت این مساجد استفاده کنند.
 
درنظر گرفتن یک مسجد به عنوان سازمان تروریستی بدین معنا است که هر کسی که در نمازهای جماعت این مساجد شرکت می کند یک سوژه احتمالی برای انجام اعمال خرابکارانه محسوب شده و پلیس می تواند از وی بازجویی کرده یا او را تحت نظارت نامحسوس خود قرار دهد.
 
روزنامه انگلیسی گاردین در ادامه گزارش خود تاکید می کند که پلیس نیویورک به بهانه وقوع حوادث تروریستی یازده سپتامبر اقدام به زیر نظر گرفتن مساجد و در نظر گرفتن آنان به عنوان سازمان های تروریستی کرد اما سال ها از آن حادثه می گذرد و همچنان مساجد این شهر بدون آن که کوچکترین اتهام جنایی متوجه آنان باشد تحت نظارت پلیس قرار دارند.
 
اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و دو گروه حقوق بشری دیگر به همین علت از پلیس نیویورک شکایت کرده و عنوان کرده اند که برنامه جاسوسی از مسلمانان بر خلاف قانون اساسی بوده و مسلمانان را از انجام اعمال عبادی خود در جامعه به هراس می اندازد./990/ب902/د
ارسال نظرات