۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۸۱۹۹۰
نماینده آیت الله نجفی:

مراجع تقلید پلی بین میراث اهل‎بیت و جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، از مراجع تقلید شیعیان به عنوان پلی بین میراث گرانقدر اهل بیت(ع) و جامعه یاد کرد.
حجت الاسلام علي نجفي نماينده حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نجفی، نماینده حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف روز گذشته در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای عراق با تاکید بر نقش پدرانه مراجع تقلید در بین شیعیان گفت: مراجع تقلید همواره دژ محکمی در برابر تفرقه و اختلاف در امت اسلامی بوده‌اند.
 
وی افزود: مراجع تقلید به عنوان پل ارتباطی بین جامعه و میراث گرانقدر اهل بیت (ع) هستند.
 
این عالم عراقی با اشاره به مسؤولیت سنگین مراجع در استنباط امور دینی و احکام اسلامی، خاطرنشان کرد: این شخصیت‌های گرانقدر باید با توجه به آیات قران و سنت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار احکام شرعی را به دست مردم برسانند.
 
حجت الاسلام نجفی، تاریخ علمای شیعه را سرشار از سختی و مشکلات عنوان کرد و گفت: علمای شیعه در طول تاریخ مشکلات مردم را لمس کرده و با آن دست و پنجه نرم می‌کردند.
 
نماینده حضرت آیت اله نجفی در ادامه با تاکید بر عدم جدایی بین دین و سیاست از منظر مراجع، گفت: دین مبین اسلام به همه بخش‌های زندگی توجه ویژه‌ای داشته و به هیچ وجه نمی‌توان جنبه‌ای از زندگی را از دین جدا کرد.
 
وی تصریح کرد: دین اسلام برای همه امور زندگی دستورالعمل‌هایی را دارد که به این ترتیب مؤمنان را در مسیر هدایت قرار می‌دهد./983/ب902/د
ارسال نظرات