۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۸۱۴۹۲

هشدار نماینده آیت الله سیستانی نسبت به گسترش فرار نخبگان از عراق

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا از فرار نخبگان از عراق ابراز نگرانی کرد و این مسأله را ضربه بزرگی برای این کشور دانست.
حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع)  برگزار شد از دخالت برخی کشورها در امور داخلی عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: برخی از کشورهای همسایه با دخالت در امور داخلی عراق، تأثیر منفی بر این کشور گذاشته اند.

 

وی که به صورت تلویحی به انتقاد از عربستان می پرداخت، افزود: راه برخورد با این مساله نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، برخورد رسانه ای با دخالت کشورهای همسایه به گسترش بحران می انجامد و باید از راه های بهتری استفاده کرد.

 

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: برای اینکه رابطه با کشورهای همسایه به دور از دخالت آنان، تقویت شود باید در بعد داخلی به قدرت لازم دست یابیم و گروه های سیاسی برای حل بحران داخلی به اتفاق نظر برسند.

 

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم بهبود رابطه مسؤولان با مردم تأکید کرد و اظهار داشت: گروه های سیاسی باید از هر مساله ای که وضع را پیچیده تر می سازد، دوری ورزیده، به دنبال حل بحران با اتهام پراکنی رسانه ای نباشند و به گفت‎وگو روی آورند.

 

وی اختلاف گروه های سیاسی را امری طبیعی دانست و ادامه داد که ما به جبهه قوی داخلی نیازمندیم و نباید این اختلاف به عاملی برای گسترش بحران بینجامد.

 

خطیب جمعه کربلا در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرار نخبگان از عراق، خاطر نشان ساخت: آمارهای منتشر شده نشان می دهد که فرار نخبگان در عراق در حال گسترش است و این ضربه بزرگی برای کشور به شمار می آید. نخبگان به دلایل مختلف نظیر ناامنی، عدم احترام به آنان و همچنین بی توجهی به خواسته هایشان از کشور خارج می شوند./980/ب901/د

ارسال نظرات