۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۸۱۱۸۳

فرار 84 مسلمان پناهجوی میانماری از زندانی در تایلند

خبرگزاری رسا ـ بیش از 84 مسلمان میانماری که به بهانه ورود غیرقانونی در جنوب تایلند بازداشت بودند از زندان خود گریختند.
مسلمانان ميانمار
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "نیوز 24"، بیش از 84 مسلمان میانماری جوینده پناهندگی از تایلند که به بهانه ورود غیرقانونی در جنوب این کشور زندانی بودند موفق شدند که پس از هشت ماه از بازداشتگاه خود فرار کنند.
 
این مسلمانان پس از حملات بوداییان افراطی به روستاهای مسلمان نشین میانمار مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند و به امید کسب پناهندگی به تایلند گریختند اما مقامات این کشور نیز آنان را بازداشت کردند.
 
مسلمانان میانماری بازداشت شده در تایلند از تیغ برای بریدن میله های زندان استفاده کرده و طناب هایی نیز از لباس های خود ایجاد کردند.
 
رییس پلیس منطقه گفت که ماموران پلیس تایلند در جنگل های اطراف زندان به دنبال این زندانیان می گردند.
 
بیش از 1700 مسلمان میانماری جوینده پناهندگی پس از آن که اوایل سال جاری میلادی و به وسیله قایق خود را به تایلند رساندند در زندان های مختلف این کشور در بازداشت به سر می برند.
 
صدها تن از مسلمانان روهینگیا ماه گذشته به شرایط نامناسب بازداشت خود اعتراض کرده و حدود 30 تن از آنان نیز اوایل ماه میلادی جاری در اقدامی مشابه موفق شدند که از یکی از زندان های پلیس تایلند بگریزند.
 
مقامات دولتی تایلند در ابتدای ورود پناهجویان مسلمان میانماری مدعی شد که این عده می توانند برای مدت شش ماه در خاک تایلند بمانند اما پس از آن بارها این زمان کاهش پیدا کرد.
 
گروه های حقوق بشری از مقامات تایلند خواسته اند که مسلمانان روهینگیا را به میانمار بازنگرداند، چرا که در آنجا با تبعیض و حملات بوداییان افراطی مواجه هستند.
 
سازمان دیده بان حقوق بشر که در نیویورک مستقر است نیز با بیان این که پناهجویان مسلمان "تحت شرایط غیرانسانی و ناامن" زندگی کرده اند از دولت تایلند خواست که مسلمانان روهینگیا را آزاد کرده و از آنان محافظت کند.
 
برد آدامز، مدیر دیده بان حقوق بشر در آسیا در بیانیه ای گفت: دولت تایلند باید به بازداشت غیرانسانی مسلمانان روهینگیا پایان داده و اطمینان دهد که آژانس پناهندگان سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی این امکان را دارند که کمک های بیشتری به آنها ارائه کنند./990/ب902/د
ارسال نظرات