۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۸۱۰۵۸
ادعای عجیب یکی از مقامات تاجیکستان؛

خواندن نماز در محل کار غیر قانونی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته امور مذهبی تاجیکستان که از جمله نهادهای مرتبط با گسترش فعالیت‎های مذهبی در این کشور است در سخنانی تعجب‎برانگیز مدعی شد که خواندن نماز در محل کار غیر‎ قانونی بوده و کارمندان باید در اوقات فراغت نماز بخوانند.
رييس کميته امور مذهبي تاجيکستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالرحیم خالق اف، رییس کمیته امور مذهبی جمهوری تاجیکستان مدعی شد که طبق قانون کار کارمندان شرکت ها و سازمان ها تنها می توانند در ساعات خارج از وقت اداری نماز بخوانند.
 
وی که در کنفرانسی در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان سخن می گفت ادعا کرد که کارمندان در زمان کار باید تنها کار کرده و نمازهای واجب را در اوقات فراغت و مکانی غیر از محل کار به جای آورند.
 
رییس کمیته امور مذهبی جمهوری تاجیکستان برای اثبات این ادعای مضحک خود به ذکر یک مثال نیز پرداخته و گفت: دکتری که بیمار خود را برای ادای نماز در هنگام عمل جراحی رها می کند یا مرزبانی که پست حساس خود را ترک می کند زیان های جبران ناپذیری به جامعه وارد می کنند.
 
وی سپس با تاکید مجدد بر این که قانون کار باید به وسیله همگان رعایت شود و کارمندان نمازهای واجب خود را در خارج از وقت اداری به جای آورند، مدعی شد: نماز طبق شریعت اسلامی وقت و مکان خاص خود را دارد.   
 
زبیداللهی روزیک، رییس سابق آکادمی اسلامی IRP ضمن مخالفت با سخنان رییس کمیته امور مذهبی جمهوری تاجیکستان تاکید کرد که تاجیکستان یک کشور اسلامی بوده و مانند کشورهای غیراسلامی نیست که شرایط خاصی برای کارمندان مسلمان وجود داشته باشد.
 
دولت تاجیکستان پیش از این نیز با تصویب برخی از قوانین ضد اسلامی به دنبال حذف ارزشهای اسلامی از میان خانواده های مسلمان این کشور بوده است.
 
 ممنوعیت ورود دختران محجبه به دانشگاه، ممنوعیت گذاشتن اسامی اسلامی به خصوص نام محمد بر افراد تازه متولد شده و منع حضور جوانان زیر 18 سال در مساجد برای اقامه نماز جماعت از جمله اقدامات اسلام ستیزانه دولت تاجیکستان در سال های اخیر بوده است.
 
بیش از ۹۰ درصد مردم تاجیکستان مسلمان بوده و ۹۵ درصد آنان سنی حنفی، ۵ درصد شیعه اسماعیلی و کمتر از ۱ درصد شیعه دوازده امامی هستند؛ شیعیان بیشتر در شهر بدخشان این کشور زندگی می‌کنند./990/ب903/د
ارسال نظرات