۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۸۰۹۸۳

برگزاری دومین همایش و نمایشگاه حلال کشورهای اسلامی در امارات

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش و نمایشگاه حلال کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با هدف برجسته‌سازی فرصت‌ها برای توسعه صنعت جهانی اقتصاد اسلامی در شهر شارجه امارات برگزار می‌شود.
حلال

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش و نمایشگاه حلال کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر شارجه امارات برگزار می‌شود.

 

این همایش با همکاری بانک اسلامی امارات و با سرپرستی سلطان بن‌محمد القاسمی، حاکم شارجه 25 تا 27 آذرماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های شارجه برگزار می‌شود.

 

سرمایه صنعت مالی اسلامی در سال 2011 بالغ بر 1.3 میلیارد دلار بود، اما رشد سریع این صنعت(40 درصد) در دو سال گذشته موجب شده تا سرمایه در سال 2013 به بالغ بر 1.8 میلیارد دلار برسد.

 

با وجود این، رشد صنعت مالی اسلامی هنوز با پتانسیل واقعی خود هماهنگ نیست و باید بسیار بیشتر از این باشد. در این نمایشگاه همایش راهکارهای توسعه صنعت جهانی اقتصاد و بانکداری اسلامی با حضور کارشناسان کشورهای اسلامی حوزه خاورمیانه و متخصصان اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

در این همایش همچنین کارشناسان صنعت مالی اسلامی ضمن برقراری ارتباط با یکدیگر، در مورد نوآوری‌ها در توسعه و ارائه خدمات مالی اسلامی در دیگر کشورها آگاهی کسب می‌کنند.

 

در بخش نمایشگاه حلال نیز تولید‌کنندگان، صادرکنندگان، وارد‌کنندگان، خریداران، کارشناسان و متخصصان استاندارد و بازارهای حلال به معرفی محصولات حلال خواهند پرداخت.

 

متخصصان صنعت مالی اسلامی معتقدند که بحران مالی در غرب، سرمایه‌گذاران را به فکر راه فراری برای خروج از این بن‌بست کشانده است و در این شرایط اقتصاد اسلامی و امنیت آن توانسته نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات